مقابله با تخریب نمادهای مقاومت در کشور وظیفه تمام مسئولین است


مقابله با تخریب نمادهای مقاومت در کشور وظیفه تمام مسئولین است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده تأکید کرد: مقابله با تخریب نمادهای ایثار و مقاومت وظیفه همه مسئولین است.

مقابله با تخریب نمادهای مقاومت در کشور وظیفه تمام مسئولین است
به گزارش فانوس، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در جمع مدیران دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: در ایام عزاداری پیش رو در امتداد ایام عزاداری اربعین حسینی (ع) بار دیگر شکوه حضور مسلمانان را در صحنه‌های فرهنگی و عقیدتی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده گفت: ۸ آبان سالروز شهادت دانش آموز بسیجی محمد حسین فهمیده است که در سال ۱۳۵۹ و در ۱۳ سالگی با خلق حماسه‌ای بزرگ اوج ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشت و با گذشتن از زندگی خود جلوی پیشروی نیروهای دشمن بعثی ایستاد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پس از حمله رژیم بعث به کشورمان، شهید فهمیده نیز مانند بسیاری از نوجوانان و جوانان ایران به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت و در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی همراه نیروی مقاومت بسیج مردمی به جبهه خرمشهر اعزام شد. در ابتدا از حضور او در خط مقدم جلوگیری به عمل می‌آمد اما با پیگیری‌های زیاد به خط مقدم جبهه اعزام شد و در نهایت با شهادت خود درس ایثار، شجاعت و فداکاری را به تمام مردم ایران و تمام انسان‌های آزاده در جهان آموخت.

معاون رییس جمهور با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی (ره) پس از شهادت حسین فهمیده گفت: امام راحل در توصیف عظمت فداکاری این شهید، از وی به عنوان رهبر یاد کردند و گفتند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود، که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم و خود نیز شربت شهادت نوشید». مقام معظم رهبری نیز درباره شهید فهمیده فرموده‌اند: «زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی، شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس می‌باشد.»

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: روز ۸ آبان به مناسبت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده به عنوان «روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی» نام‌گذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب چهره شهید فهمیده گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از طریق رسانه‌های دشمنان انجام شد تا شهادت محمد حسین فهمیده را زیر سؤال ببرند و دروغ‌های زیادی را در خصوص نحوه شهادت محمدحسین فهمیده مطرح کردند. دلیل این دشمنی‌ها و کینه ورزی‌ها تنها تخریب چهره شهید فهمیده نبود، بلکه دشمنان به دنبال تخریب فرهنگی هستند که از دل آن افرادی مانند محمد حسین فهمیده پرورش داده می‌شود.

وی افزود: دشمنان به خوبی می‌دانند که فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است و از روش‌های مختلف برای ضربه زدن به این فرهنگ استفاده می‌کنند تا نسل‌های جدید انقلاب را از منبع اصلی قدرت ساز انقلاب اسلامی دور کنند. شهید حسین فهمیده نیز سمبل و الگوی واقعی این فرهنگ است، فرهنگی که نوجوانان و جوانان متأثر از آن را نیز به چنان درجه‌ای از معنویت و ازخودگذشتگی می‌رساند که از جان خود برای حفاظت از کشور و اسلام می‌گذرند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مقابله با تخریب نمادهای مقاومت و ایثار و معرفی ابعاد زندگی آنها را ضروری و وظیفه‌ای مهم عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه تمام مسئولان و مردم مقابله با این جریان‌های آسیب زاست، زیرا از دست رفتن الگوهای یک ملت باعث تضعیف فرهنگی آن ملت می‌شود و راه را برای نفوذ فرهنگ بیگانه باز می‌کند و باید پذیرفت تقویت فرهنگ ایثار در تمامی ابعاد به حل بسیاری از مشکلات کشور منجر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس