زمینه‌سازی برای تاسیس صندوق وقفی علم و فناوری در جهان اسلام


زمینه‌سازی برای تاسیس صندوق وقفی علم و فناوری در جهان اسلام

صادقی گفت: بحث تامین مالی نشست استپ و آیین برگزاری اعطای جایزه مصطفی(ص) اهمیت ویژه‌ای دارد، در نظر داریم نشستی با حضور رییس سازمان اوقاف برگزار کنیم که یکی از نتایج آن می‌تواند ایجاد مقدمات برای تاسیس صندوق وقفی علم و فناوری در جهان اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «مهدی صادقی» در نشست خبری ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در نشست استپ این است که در عرصه دیپلماسی علم و فناوری از ظرفیت‌های جهان اسلام بهره ببریم، گفت: در ۱۹ آبانماه امسال از ساعت ۸ الی ۱۷ در سالن همایش‌های دانشگاه امام صادق(ع)، نشست‌های تخصصی برگزار میشود که هدف اصلی آن‌ها تامین مالی علم و فناوری است.


رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و دبیر علمی کمیته تامین مالی علم و فناوری ششمین نشست استپ افزود: جایزه مصطفی(ص)، جایزه‌ای است که باید تامین مالی‌اش روی وقف علم و فناوری پیش رود. این‌ جایزه بودجه دولتی ندارد و به همین دلیل، جا داشت درخصوص بودجه این جایزه مسیرهای جداگانه‌ای را دنبال کنیم. اگر جایزه بخواهد به حیات خود ادامه دهد، باید برای تامین مالی آن، فکر اساسی شود. در حال حاضر مجموعه بازارِ سرمایه، کمک کرده از طریق صندوق نیکوکاری و سایر صندوق‌ها، تامین مالی جایزه مصطفی(ص) دنبال شود و وابستگی به دولت به صفر رسیده است.


صادقی وقف را بخش سوم اقتصاد دانست و اظهار کرد: پس از بخش دولتی و خصوصی بخشی به نام وقف وجود دارد که از ظرفیت قابل توجه آن میتوان برای جایزه مصطفی(ص) استفاده کرد؛ همچنین سعی شد از کسانی که در حوزه تامین مالی از طریق وقف فعال هستند، برای ششمین نشست استپ دعوت به عمل آید که در این راستا افرادی از اندونزی، پاکستان، مالزی و ... از سخنرانان کلیدی نشست تخصصی دانشگاه امام صادق(ع) در تاریخ ۱۹ آبان خواهند بود.


رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و دبیر علمی کمیته تامین مالی علم و فناوری ششمین نشست استپ ادامه داد: تلاش شده که سازمان اوقاف را به جایزه مصطفی(ص) حساس کنیم و در بعدازظهر همان روز کلیه میهمانان با آقای خاموشی، رییس سازمان اوقاف نشستی داشته باشند.


وی افزود: یکی از نتایجی که گمان میکنیم این نشست می‌تواند حاصل کند، تاسیس صندوق وقفی علم و فناوری در جهان اسلام است. یکی از مشکلات فعلی ما، انتقال پول است و کسانی که در دنیا مایل هستند به جایزه مصطفی(ص) کمک کنند، دچار مشکل هستند و سعی داریم از طریق مجمعی که ۱۹ آبان برگزار میشود، بتوانیم عملیشدن این صندوق را مقدمهسازی کنیم. در این رابطه سعی شده از ظرفیت نهادهای مالی مثل صندوقهای تامین مالی و سایر نهادهای بازار سرمایه دعوت به عمل آوریم. امیدواریم نشست نوزدهم آبانماه شرایط پایداری را برای جایزه مصطفی(ص) در آینده فراهم آورد.‌

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس