بیمه سایبری حساب‌های بانکی


 بیمه سایبری حساب‌های بانکی

خبر: غلامرضا سلیمانی، رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران از طراحی مدلی برای پوشش بیمه‌ای حساب‌های بانکی در مقابل حملات سایبری و فیشینگ خبر داد و گفت: به‌نظر می‌رسد تا آخر امسال، طرح و مدل مربوط به بیمه حساب‌های بانکی در مقابل فیشینگ به تأیید برسد و سال آینده اجرایی شود. به گفته او، در سال 1395 پیشنهادی تحت عنوان «پوشش بیمه امنیت فضای مجازی» مطرح شد که...

نقد: ایجاد یک سپر دفاعی بیمه‌ای در برابر حملات سایبری در سال‌های اخیر در کشورهای مختلف دنیا رایج شده و ضریب نفوذ آن در حال افزایش است و صنعت بیمه ایران چندان نتوانسته است یک حصار امن در برابر مخاطرات سایبری به صنایع مختلف کشور ایجاد کند. انتظار می‌رود با رونمایی از طرح بیمه سایبری حساب‌های بانکی، صنعت بیمه کشور در این مسیر مهم گام بردارد چرا که آینده تجارت به سمت الکترونیک تغییر مسیر می‌دهد و رفع موانع حقوقی و کاربری ارائه خدمات بیمه‌ای در برابر ریسک‌های احتمالی فضای سایبری یک ضرورت ملی است. البته ورود شرکت‌های بیمه به این رشته کمترشناخته‌شده در کشور یکی از چالش‌های جدی است که باید دید نخبگان و خبرگان و مدیران صنعت بیمه تا چه میزان آمادگی ارائه طرحی برای پوشش ریسک حملات سایبری دارند؟
اهمیت بیمه سایبری وقتی دوچندان می‌شود که آمارها نشان می‌دهد میزان کلاهبرداری‌های اینترنتی و فیشینگ (سایت‌های جعلی) در ماه‌های اخیر و به‌ویژه فصل تابستان جهش زیادی داشته و به وضعیت ناگواری رسیده؛ به‌طوری که یک چهارم (۲۵ درصد) فیشینگ یک سال منتهی به تیرماه در نخستین‌ماه فصل تابستان رخ داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته