120 برنامه فرهنگی در دهه وقف در کرمانشاه برگزار می‌شود


120 برنامه فرهنگی در دهه وقف در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اوقاف‌ و امور خیریه‌کرمانشاه، از برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، قرآنی و مذهبی در ایام دهه‌وقف در استان خبر داد که 120 برنامه آن، فرهنگی خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی روز چهارشنبه در نشست خبری که باهدف تشریح برنامه های دهه وقف در محل جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهارداشت: آغاز دهه وقف از چهارم آبان ماه است که هر روز با عنوانی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: چهارم آبان با عنوان وقف، بهره وری موقوفات، رونق تولید، پنجم آبان با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، ششم آبان با عنوان وقف، خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفین، هفتم آبان با عنوان وقف، بقاع متبرکه، زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب و از هشتم آبان به عنوان وقف، محیط زیست بهداشت و سلامت یاد کرد.

صالحی با بیان اینکه در این دهه مبلغان به نقاط مختلف استان اعزام می شوند به نواختن زنگ وقف در مدارس و برپایی همایش یاوران وقف اشاره کرد.

این مسوول از نهم آبان با عنوان وقف، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آُسیب های اجتماعی، از دهم آبان با عنوان وقف، مهدویت و تمدن نوین اسلامی، از یازدهم آبان با عنوان وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان، از دوازدهم آبان با عنوان وقف، موسسات خیریه و توسعه مشارکت های مردمی و از سیزدهم آبان به عنوان وقف، رسانه و تکریم واقفین خیراندیش یاد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از راهپیمایی و پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یک فرهنگ جهانی یاد کرد که همه جهانیان را متاثر و با این قیام آَشنا کرد.

صالحی با تاکید براینکه کرمانشاه در اربعین امسال نیز سهم بزرگی در این حرکت داشته افزود: در این ایام چندین موکب از سوی این اداره کل برپا شد که ادارات اوقاف استان‌های فارس، اردبیل و کردستان نیز به کمک این اداره کل در استان آمدند.

وی از موکب منذریه عراق با کمک اوقاف فارس به عنوان موکب دیگر یاد کرد و افزود: در محل امامزاده باقر بیستون و موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی نیز موکب داشتیم.

در ادامه رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، از افتتاح ۲ پروژه عمرانی دارالقرآن با اعتبار هفت میلیارد تومان در این ایام خبر داد و گفت: این پروژه ها از محل پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان است.

حجت الاسلام مجید میرزایی با بیان اینکه در این ایام طرح تعویض قرآن های قدیمی در بقاع و مساجد نیز انجام می شود، به برگزاری همایش تجلیل از ۲۲۰ فعال قرآنی، ۴۵ برنامه قرآنی، نشست های متعدد قرآنی و مذهبی و غیره اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد