ظرفیت سازماندهی بیش از 500 استارتاپ حوزه سلامت توسط دانشگاه بقیه‌الله(عج)


ظرفیت سازماندهی بیش از 500 استارتاپ حوزه سلامت توسط دانشگاه بقیه‌الله(عج)

رئیس پارک نوآوری و فناوری پیشگامان سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) ظرفیت سازماندهی بیش از 500 استارتاپ حوزه سلامت را دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر لطیفی اظهار کرد: یکی از مطالبات رهبری در حوزه علم و فناوری، پیشتازی، عمق‌بخشی و اقتدار‌آفرینی است و در این میان انتظار ویژه‌‌ای از سپاه نیز وجود دارد. بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) از سال گذشته در سطح کلان به این حوزه ورود کرده و از ابتدای سال جاری و با تأسیس پارک نوآوری و فناوری پیشگامان سلامت به صورت جدی وارد فاز اجرایی کار شده است.

وی به انعقاد تفاهم‌‌نامه همکاری میان این مجموعه پژوهشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: پارک نوآوری و فناوری پیشگامان سلامت از زیرمجموعه‌های تازه تأسیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) است که قرار است با مشارکت و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری فعالیت ویژه‌‌ای در حوزه پژوهش‌‌های نوآورانه در حوزه بهداشت، درمان و سلامت انجام دهد.

وی افزود: ما در گام نخست، نخستین شتاب‌دهنده پارک را در مجموعه اقدسیه راه‌‌اندازی می‌‌کنیم و تا 2 ماه آینده زیرساخت لازم برای آغاز به کار 10 استارتاپ را فراهم خواهیم کرد و بر اساس برنامه‌‌ریزی‌‌های صورت گرفته تا یک سال آینده 3 شتاب‌دهنده که هرکدام 10 استارتاپ را در بر می‌‌گیرند در این مجموعه راه‌‌اندازی خواهیم کرد.

لطیفی با بیان اینکه سایت اقدسیه دانشگاه بقیه الله(عج) ظرفیت سازماندهی و استقرار بیش از 500 استارتاپ را دارد، یادآور شد: در حال حاضر 6 حوزه طب سنتی و فراورده های طبیعی، دیجیتال، زیست فناوری، ژنتیک، علوم شناختی و تجهیزات را برای فعالیت استارتاپ‌ها در نظر گرفته­‌ایم که احتمالا در آینده تعداد این حوزه‌‌ها بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌‌نامه‌ای که منعقد شده، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دو زمینه زیرساختی و منابع مالی از استارتاپ‌‌های پارک نوآوری و فناوری پیشگامان سلامت حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس