شخصیت‌های کویتی خواستار عفو زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند


شخصیت‌های کویتی خواستار عفو زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند

تهران-ایرنا- جمعی از شخصیت های سیاسی و اجتماعی کویتی با امضای طوماری از امیر کویت خواستند تا در شرایط پرتنش منطقه خلیج فارس زندانیانی سیاسی و عقیدتی مورد عفو قرار گیرند.

به گزارش روزنامه کویتی الأنباء، ۵۳ نفر از شخصیت های کویتی از جمله نمایندگان پارلمان، روزنامه نگاران و وکلا به مناسبت بازگشت امیر این کشور به کویت که برای سفر درمانی به آمریکا رفته بود و نیز به منظور انسجام جبهه داخلی این کشور در شرایط منطقه که آن را ملتهب و تنش آمیز دانستند، از وی خواستند تا زندانیان عقیدتی مورد عفو قرار گیرند.

در این طومار از "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح " امیر کویت خواسته شده تا زندانیان که به دلیل نظرات سیاسی خود در زندان هستند یا در خارج از این کشور به سر می برند یا متهمان پرونده یورش به ساختمان مجلس امت (پارلمان) که در زندان به سرمی برند، ببخشیده شوند.

دادگاه تجدید نظر کویت در ماه جولای گذشته ۱۶ نفر را در پرونده یورش به ساختمان پارلمان در سال ۲۰۱۱ به حبس به مدت ۲ تا ۳ و نیم سال محکوم کرد.

این ۵۳ نفر در طومار خود تاکید کردند که عفو عمومی اثر مثبتی بر متهمان، خانواده های آنها و همه مردم کویت خواهد داشت.

کویت شماری از فعالان سیاسی و مطبوعاتی را به دلیل زیر پا گذاشتن قانون مطبوعات و قانون استفاده از دستگاه ارتباط تلفنی و دستگاه شنود و همچنین نقض قانون تجمعات عمومی و قانون حفاظت از وحدت ملی متهم و به حبس محکوم کرده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر پیشتر گزارش داد که مقامات کویتی روزنامه نگاران، سیاسیون و فعالان را به دلیل انتقاد از امیر این کشور و دولت وی و مقامات کشورهای مجاور در نوشته های خود یا از طریق توییتر و فیسبوک و دیگر

شبکه های اجتماعی متهم و به زندان محکوم کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان