هفتمین روز اعتراضات در لبنان/ تعطیلی مراکز آموزشی به سبب بسته بودن خیابان‌ها  


دیگر رسانه‌ها ــ در هفتمین روز اعتراضات لبنان، بسته بودن برخی خیابان‌ها باعث تعطیلی مراکز آموزشی تا اطلاع ثانوی شد.  

هفتمین روز اعتراضات در لبنان/ تعطیلی مراکز آموزشی به سبب بسته بودن خیابان‌ها 
 

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تظاهرات‌کنندگان در هفتمین روز اعتراضات، مردم را به اعتصاب عمومی در همه نقاط این کشور دعوت کردند. دعوت به اعتصاب سراسری در شرایطی در حال انتشار است که زندگی عادی و ارائه خدمات عمومی در بیروت و برخی شهر‌های آن طی یک هفته اخیر کم و بیش مختل شده است.

با وجود دعوت ارتش لبنان به خوداری از بستن مسیر‌ها و تلاش نیرو‌های امنیتی برای باز کردن آنها، همچنان برخی مسیر‌ها در این کشور بسته مانده‌اند و معترضان همچنان در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر‌های بزرگ لبنان از جمله طرابلس و صور تجمع و گروهی از معترضان اعلام کردند طرح تصویب شده هیأت دولت را قبول ندارند.

بر اساس آخرین خبر‌ها، ارتش لبنان جاده مسدود شده در منطقه نهر الکلب واقع در ورودی شمالی بیروت را باز کرد.

در موازات ادامه تظاهرات، طرف‌های سیاسی در لبنان تلاش می‌کنند از شدت آن بکاهند. در همین ارتباط منابع لبنانی اعلام کردند «میشل عون» رئیس‌جمهور با رسانه‌های داخلی این کشور تماس داشته و خواستار توقف پوشش مستقیم تظاهرات شده است. خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیز تماس نهاد ریاست‌جمهوری لبنان را تایید کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد تظاهرکنندگان مقابل بانک مرکزی لبنان تجمع کرده و رئیس این بانک را مسئول وخامت اوضاع اقتصادی شهروندان لبنانی و فقیر شدن آن‌ها دانستند. آن‌ها برکناری «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی را خواستار شدند و بر ضرورت محاکمه وی به سبب نقشی که در بحران معیشتی مردم لبنان داشته است تاکید کردند.

ارتش لبنان تلاش می‌کند خیابان پل «جل الدیب» و «ذوق مصبح» را که تظاهرکنندگان آن‌ها را مسدود کرده‌اند باز کند.

تلاش نیرو‌های ارتش لبنان برای بازگشایی خیابان‌هایی که معترضان بسته‌اند باعث بروز تنش و درگیری‌هایی بین دو طرف شد.

تعطیلی مراکز آموزشی لبنان به سبب بسته بودن خیابان‌ها

مشکلات تردد در خیابان‌های لبنان به سبب بسته بودن برخی خیابان‌ها باعث تعطیلی مراکز آموزشی تا اطلاع ثانوی شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، «اکرم شهیب» وزیر آموزش و پرورش لبنان اعلام کرد به سبب بسته بودن برخی خیابان‌ها مدارس، دبیرستان‌ها و موسسه‌های دولتی و خصوصی از امروز چهارشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

از سوی دیگر «فؤاد ایوب» رئیس دانشگاه لبنان از تعلیق فعالیت آموزشی دانشگاه تا اطلاع ثانوی خبر داد و افزود: زمان از سرگیری فعالیت دانشگاه بعداً اعلام خواهد شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403