بانک سرمایه‌گذاری اروپا همکاری با ترکیه را متوقف کرد


بانک سرمایه‌گذاری اروپا همکاری با ترکیه را متوقف کرد

ایران اکونومیست-بانک سرمایه‌گذاری اروپا در پی ادامه عملیات نظامی ترکیه در سوریه اعلام کرد که همکاری‌های اقتصادی خود را با این کشور متوقف می‌کند.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا همکاری با ترکیه را متوقف کرد

به گزارش بانک خاورمیانه، بانک سرمایه‌گذاری اروپا که وظیفه تامین اعتبار برای پروژه‌های عمرانی کشورهای مختلف این قاره را برعهده دارد، اعلام کرده به دلیل اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه، همکاری های خود با ترکیه را به حالت تعلیق درمی آورد.
نشریه «فرانکفورتر آلگماینه» از قول یکی از مقامات این بانک، از توقف این همکاری خبر داده است.
این بانک سالانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار وام در اختیار دولت و شرکت‌های ترکیه قرار می دهد.
در همین حال خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارش مشابهی که متکی بر اطلاعات منتشر شده از سوی روزنامه فرانکفورتر آلگماینه است، اعلام کرده که بانک سرمایه‌گذاری اروپا در سال جاری حداکثر ۱۰۰ میلیون یورو وام در اختیار ترکیه قرار می‌دهد و بخش اعظم این رقم مربوط به پروژه فاضلاب ترکیه می‌شود که در ماه مه سال جاری تصویب شده بود.
این در حالیست که پیشتر بانک سرمایه‌گذاری اروپا رقم ۶۷ میلیون یورو وام را برای تامین مالی این پروژه پیش بینی کرده بود.
بانک سرمایه گذاری اروپا پیشتر نیز در پی سرکوب گسترده مخالفان و دستگیری شماری از شهروندان اروپایی در سال ۲۰۱۷ از سوی ترکیه، همکاری خود را با این کشور کاهش داده و میزان پرداخت وام به ترکیه را به یک میلیارد یورو رسانده بود.
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان دوشنبه گذشته ترکیه را تهدید کرد که اگر به عملیات نظامی خود در شمال سوریه پایان ندهد، احتمال پیش بینی تحریم‌های اقتصادی علیه آن کشور از سوی اتحادیه اروپا وجود دارد.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !