آغاز مجدد ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در زنجان


آغاز مجدد ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در زنجان

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره‌کل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 155 هزار نفر در استان کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در استان زنجان ۸۳۸ هزار نفر بالای ۱۵ سال واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون ۶۸۳ هزار نفر از این افراد درخواست صدور کارت ‌هوشمند ملی خود را به ثبت رسانده‌اند و ۱۵۵ هزار نفر باقی‌مانده نیز باید برای ثبت درخواست مراجعه کنند.

این مسئول با بیان اینکه ۸۱.۵ درصد از واجدان شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده است، ادامه داد: دفاتر در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی ۵۱ واحد بوده که این دفاتر شامل ادارات ثبت‌احوال، دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان است و متقاضیان برای جلوگیری از بروز مشکل بهتر است در روزهای اولیه، درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: پیش از این صدور کارت کمی زمان‌بر بود اما با توجه به حل مشکلات موجود، از چند روز آینده همه درخواست‌های چندماهه اخیر نیز رسیدگی شده و تا آخر سال همه افرادی که ثبت‌نام می‌کنند و نیز افرادی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند، کارت خود را دریافت خواهند کرد.

ژاله‌چیان تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، افراد فاقد کارت هوشمند ملی در زمان مراجعه به بانک و یا سایر ادارات با در دست داشتن رسید، امور اداری خود را انجام دهند که البته این امر مستلزم آن است که فرد به پایگاه‌های ثبت‌احوال مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کرده باشد. همچنین متقاضیان می‌توانند علاوه ‌بر دفاتر یاد شده، با مراجعه به سایت www.ncr.ir درخواست خود را ثبت کنند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره‌کل ثبت‌احوال استان زنجان، همچنین در ارتباط با درصد صدور کارت در شهرستان‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در شهرستان زنجان به علت مشغله‌ای که شهروندان آن دارند، درصد مراجعه کمتری را برای دریافت کارت هوشمند ملی داشته‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر