قلع و قمع 150 مورد از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در زنجان


قلع و قمع 150 مورد از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در زنجان

دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: از اواخر تابستان امسال تاکنون بیش از 150 مورد قلع و قمع در تغییر کاربری‌های غیرمجاز داشتیم که 40 مورد آن در هفته جاری انجام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، از اواخر تابستان ۹۸ تاکنون بیش از ۱۵۰ مورد قلع و قمع در تغییر کاربری‌های غیرمجاز داشتیم که ۴۰ مورد آن در هفته جاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز در باغ شهرها کوتاه نخواهد آمد، افزود: این قلع و قمع‌ها در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز در داخل باغ‌شهرها و نیز در سایر مکان‌ها که در حال احداث و یا جدیدالاحداث بوده‌اند، انجام شده است.

دادستان زنجان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز در باغ‌ها و اراضی زراعی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و با رعایت قوانین و مقررات هرگونه تغییر کاربری‌های غیرمجاز را متوقف و تخریب خواهد کرد و مردم بدانند هیچ شخص و شخصیتی در اجرای قانون مصون نخواهد بود.

کرمی خاطرنشان کرد: افراد پشت صحنه ایجاد باغ‌شهرها، افراد سودجو و فرصت‌طلبی هستند که زمین‌های کشاورزی را به قیمت ارزان خریداری کرده و با خرد کردن آن‌ها به قیمت‌های بسیار گزاف از طریق واسطه‌ها به افراد بی‌اطلاع می‌فروشند و سودهای کلان می‌برند و خسارات زیادی را متوجه کشاورزی استان و شهروندان می‌کنند، در حالی است که اساساً خرد کردن و قطعه‌بندی اراضی زراعی و باغی به قطعات کوچک، مقدمه‌ای برای تغییر کاربری غیرمجاز بوده و ممنوع است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا