ووشوکار زنجانی برای پنجمین بار مرد طلایی ووشو جهان شد


ووشوکار زنجانی برای پنجمین بار مرد طلایی ووشو جهان شد

زنجان - ایرنا - رئیس هیات ووشو استان زنجان گفت: محسن محمدسیفی با کسب پنجمین طلای جهانی خود، اقتدار بالای ووشو ایران را به رخ حریفان کشید و توانست پنجمین طلای جهانی خود را به دست آورد.

رامین موحدنیا، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ووشوکار فخرآفرین و توانمند زنجانی در پانزدهمین دوره رقابت‌های ۲۰۱۹ قهرمانی جهان از ۲۷ مهر ماه سالجاری در شانگ‌های چین آغاز شد و امروز /چهارشنبه یکم آبان ماه/ نیز روز پایانی این پیکارها است، با اقتدار هرچه تمام حریفان خود از اندونزی، کره جنوبی، چین و لبنان را، شکست داد.

وی اظهار داشت: این ووشوکار طلایی و دست نیافتنی ووشو ایران و جهان در سومین دیدار خود توانست در مبارزه‌ای سخت و نفس‌گیر، توانمندی بالای فنی ووشو ایران را در مصاف با حریفان به ویژه ووشوکار ارزنده کره‌جنوبی و همچنین ژیائو یانگ‌لی از کشور چین، نشان دهد.

موحدنیا تصریح کرد: محمدسیفی در این مسابقات فنی‌تر، باتجربه‌تر، سریع‌تر و قوی‌تر از حریفان خود ظاهر شد و با بردهای پی درپی خود، بار دیگر توانست کام مردم ایران به ویژه ورزشدوستان را شاد کند.

وی با بیان اینکه این ووشوکار زنجانی که از اعجوبه‌های این رشته ورزشی است در دور نخست مسابقات با قرعه استراحت روبرو شد در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم پای در رینگ گذاشت و با به دست آوردن پیروزی، نشان‌ طلای خود در مسابقات جهانی و آسیایی را به رقم هشت (سه آسیایی و پنج جهانی) رساند.

محمدسیفی در مرحله فینال در مقابل الکساندر ال‌راسی از لبنان قرار گرفت و در همان راند نخست توانست این حریف را نیز مغلوب کند و اجازه خودنمایی به این ووشوکار را نداد.

رئیس هیات ووشو استان زنجان گفت: سیدمحمد حسینی دیگر ووشوکار زنجانی حاضر در این رقابت‌ها بود و برای اولین‌بار در رده سنی بزرگسالان به مصاف حریفان خود در بخش تالو رفت اما به رغم شایستگی هایی که داشت، پیروز میدان نشد.

موحدنیا افزود: این تالوکار توانمند زنجانی در فرم‌های دائوشو، چانگ‌چوان و گوئن‌شو به روی تالوفیلد پای گذاشت و به ترتیب عناوین هشتم، پنجم و هشتم را به دست آورد و با اختلاف امتیاز کمتری مغلوب حریفان شد.

وی با بیان اینکه این ۲ ووشوکار زنجانی، شنبه/چهارم آبان‌ ماه/ طی مراسم استقبالی که از سوی هیات ووشو و اداره‌کل ورزش و جوانان، برگزار می‌شود در بدو ورود به شهر زنجان مورد استقبال عموم مردم به ویژه ووشوکاران قرار خواهند گرفت.

موحدنیا تصریح کرد: تیم ملی ووشو ایران با کسب هشت نشان طلا در بخش ساندا (دختران و پسران) این دوره از رقابت‌ها، توانست عنوان قهرمانی را ازآن خود کند اما در بخش تالو به یک نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز دست یافت.

وی ادامه داد: عنوان قهرمانی در مجموع رقابت‌های ساندا و تالو دختران و پسران به چینی‌ها رسید و ایران نیز به عنوان نایب قهرمان شناخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط