16 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی پرداخت شد


16 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی پرداخت شد

ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: پارسال 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید با همکاری نظام بانکی در این استان پرداخت شد.

«سعید فرخی» روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مدیران ستادی بانک توسعه تعاون استان‌های کشور با رویکرد توسعه بازار مبتنی بر خدمات و محصولات جدید در اراک افزود: بانک‌ها بالاترین نقش توسعه اقتصادی را در کشور عهده‌دار هستند و تعاونگران و صنعتگران با اتکا به منابع بانکی، فرصت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی را ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان مرکزی وجود دارد که می‌طلبد برای حفظ و افزایش اشتغال در این استان بانک‌ها بیش از پیش با واحدهای اقتصادی تعامل داشته باشند.

فرخی یادآور شد: بانک توسعه تعاون در ۲ سال گذشته، ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که امید است تا پایان سال جاری میزان پرداختی‌های این بانک با افزایش چشمگیرتری از قبل همراه باشد.

وی گفت: بانک‌ها بزرگترین تامین کنندگان منابع مالی عرصه جنگ اقتصادی هستند و باید از بانک‌ها نیز حمایت ویژه صورت گیرد.

حمایت بانک توسعه تعاون از کارآفرینان و تعاونگران در افزایش اشتغال موثر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: حمایت بانک توسعه تعاون از کارآفرینان و تعاونگران نقش موثری در افزایش اشتغال چشمگیر در حوزه تعاون دارد.

«محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش تعاون محسوب می‌شود و مطابق اساسنامه این بانک باید ۷۰درصد از تسهیلات اعتباری خود را به بخش تعاون تخصیص دهد.

وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون تاکنون به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و بند الف تبصره ۱۸موفق به ارایه خدمات اشتغال‌زایی مناسبی در سطح کشور و استان شده است.

کارگاه آموزشی مدیران ستادی بانک‌های توسعه تعاون کشور تا عصر فردا (پنجشبه) به میزبانی استان مرکزی در اراک ادامه دارد.

پنج هزار و ۶۷۲ شرکت تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۹ شرکت فعال است و ۲۰ هزار و ۹۸۵ نفر در تعاونی‌های فعال این استان مشغول به کارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید