فرماندار:ترمیم سیل‌بندهای تخریب شده شادگان ضروری است


فرماندار:ترمیم سیل‌بندهای تخریب شده شادگان ضروری است

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان با بیان اینکه سیل اوایل امسال موجب تخریب کلیه سیل بندها در روستاها و شهرهای شادگان شد گفت: با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی ضروری است تا هر چه زودتر نسبت به ترمیم و ساخت سیل بندهای جدید در این شهرستان اقدام شود.

به گزارش ایرنا سعید حاجیان چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی شادگان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان ناشی از سیل اوایل امسال موضوع پرداخت خسارت سیل همچنان در دست پیگیری است ولی در پرداخت خسارت به کشاورزان باید تسریع شود.

وی با بیان اینکه شادگان با دارا بودن زمین‌های کشاورزی حاصلخیز یکی از مهمترین شهرستان‌های خوزستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی است گفت: صندوق بیمه کشاورزی باید اقدام لازم برای پرداخت خسارت ناشی از سیل اخیر به کشاورزان شهرستان شادگان را آغاز کند.

حاجیان با ابراز نگرانی از وضعیت سیل بندهای شهرستان شادگان، گفت: وسعت تخریب سیل بندها در سیل اخیر در سطح شهرستان شادگان بسیار بالا است و باید تلاش ویژه ای در زمینه ترمیم و احداث سیل بندها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سیل اوایل امسال کلیه سیل بندها در روستاها و شهرهای شادگان را تخریب کرد که با توجه به پیش بینی امسال و شروع بارندگی انتظار می رود استان نسبت به ترمیم و ساخت سیل بند جدید در این شهرستان اقدام کند تا کشاوزان بیش از این دچار خسارت نشوند.

۲۱ هزار هکتار از مزارع و هشت هزار هکتار نخیلات شهرستان شادگان در سیل اوایل امسال خسارت دیدند.

خسارت وارده به بخش کشاورزی شادگان ناشی از سیل امسال سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

شادگان در ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس