طرح طبقه بندی مشاغل در ویژه پتروشیمی فارابی اجرایی می‌شود


طرح طبقه بندی مشاغل در ویژه پتروشیمی فارابی اجرایی می‌شود

اهواز- ایرنا- فرماندار شهرستان ماهشهر با اشاره به تجمع تعدادی از کارگران پتروشیمی فارابی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اشاره‌ کرد و گفت: مهمترین نگرانی کارگران این شرکت اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل است که در این خصوص این اطمینان داده شده که طرح اجرایی خواهد شد.

محسن بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح طبقه بندی مشاغل از اواسط سال گذشته در منطقه ویژه اجرا شده و از جمله شرکت هایی که این طرح را اجرایی نکرده است، پتروشیمی فارابی است.

وی دلیل اجرایی نشدن این طرح از سوی پتروشیمی فارابی را مشکلات مالی و زیان‌ده بودن آن عنوان کرد و گفت: تجهیزات و تکنولوژی این پتروشیمی نیاز به نوسازی کامل دارد.

رئیس شورای تامین شهرستان ماهشهر ادامه داد: با این وجود حقوق همه کارگران به روز پرداخت شده است و پتروشیمی فارابی اقدام به جذب مشاور جهت تهیه طرح طبقه‌بندی مشاغل کرده است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نگرانی‌های کارگران، اجرایی نشدن کامل این طرح است در صورتی که قانون بر اجرایی شدن این طرح تاکیدکرده و بر همین اساس جای نگرانی نیست.

بیرانوند همچنین در خصوص کارگران اخراجی این پتروشیمی گفت: سال گذشته هشت نفر از آنها به دلایل انضباطی اخراج شدند اما بر اساس مصوبه کمیسیون کارگری، مدیرعامل پتروشیمی فارابی متعهد شده تا به مروز زمان این افراد را به سر کار بازگرداند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به 300 نفر در این شرکت مشغول هستند که از جمله سهامداران عمده آن شرکت‌های فن‌آوران و امیرکبیر هستند که زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو محسوب می شوند که زیر نظر شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی