طرح یاریگران زندگی برای اولین بار در مدارس گیلان اجرا می شود


طرح یاریگران زندگی برای اولین بار در مدارس گیلان اجرا می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در 20 درصد مدارس دوره اول و دوم متوسطه و همچنین پایه های پنجم و ششم ابتدایی اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، نادر جهان آرای در چهارمین جلسه کمیته تخصصی، فرهنگی پیشگیری در تشریح این خبر اظهار کرد: این طرح با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر و تشکل های دانش آموزی با هدف کاهش تمایل و خودداری دانش آموزان به مصرف مواد مخدر اجرا می شود.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی تا پایان برنامه ششم توسعه اجرا می شود و در صورت نیل به اهداف مقرر، این طرح در برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز تداوم می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به طرح یاریگران زندگی که به تازگی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، گفت: در این طرح که طی بخشنامه ای به مدارس استان ارسال شده، 20 درصد از مدارس متوسطه اول و دوم و پایه های پنجم و ششم دره دوم ابتدایی را شامل می شود و امیدواریم با اجرای این طرح نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی قدم های موثری برداریم.

جهان آرای با بیان اینکه در شعار شروع سال تحصیلی امسال «مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه» خوانده شده است، تصریح کرد: یکی از عواملی که می تواند پرنشاطی را به مدارس و متولیان امر هدیه کند ارائه خدمات ارزشمند آموزشی و تربیتی و کیفیت بخشی به فضا و تجهیزات است و در این راستا از نکات ظریفی که باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد حس لذت دانش آموزان از لحظه لحظه دوران تحصیلشان است و باید تلاش کنیم نشاط به خانواده ها تعمیم یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما