طرح یاریگران زندگی برای اولین بار در مدارس گیلان اجرا می شود


طرح یاریگران زندگی برای اولین بار در مدارس گیلان اجرا می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در 20 درصد مدارس دوره اول و دوم متوسطه و همچنین پایه های پنجم و ششم ابتدایی اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، نادر جهان آرای در چهارمین جلسه کمیته تخصصی، فرهنگی پیشگیری در تشریح این خبر اظهار کرد: این طرح با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر و تشکل های دانش آموزی با هدف کاهش تمایل و خودداری دانش آموزان به مصرف مواد مخدر اجرا می شود.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی تا پایان برنامه ششم توسعه اجرا می شود و در صورت نیل به اهداف مقرر، این طرح در برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز تداوم می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به طرح یاریگران زندگی که به تازگی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، گفت: در این طرح که طی بخشنامه ای به مدارس استان ارسال شده، 20 درصد از مدارس متوسطه اول و دوم و پایه های پنجم و ششم دره دوم ابتدایی را شامل می شود و امیدواریم با اجرای این طرح نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی قدم های موثری برداریم.

جهان آرای با بیان اینکه در شعار شروع سال تحصیلی امسال «مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه» خوانده شده است، تصریح کرد: یکی از عواملی که می تواند پرنشاطی را به مدارس و متولیان امر هدیه کند ارائه خدمات ارزشمند آموزشی و تربیتی و کیفیت بخشی به فضا و تجهیزات است و در این راستا از نکات ظریفی که باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد حس لذت دانش آموزان از لحظه لحظه دوران تحصیلشان است و باید تلاش کنیم نشاط به خانواده ها تعمیم یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی