افزایش آگاهی‌ حقوقی، از نیازهای اصلی جامعه


افزایش آگاهی‌ حقوقی، از نیازهای اصلی جامعه

دادستان خرم‌دره گفت: آگاهی‌بخشی در کاهش جرم نقش موثری دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی اصفهانی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم‌دره، اظهار کرد: با توجه به رسالت کمیسیون فرهنگی، انتظار زیادی داریم تا مدیران و مسئولان در همه شئونات، اصل فرهنگ‌سازی را مدنظر داشته باشند و حتی خود ما نیز در نظر داریم با تشکیل شورای افزایش آگاهی و دانش حقوقی به مقوله آموزش حقوق و فرهنگ شهروندی ورود پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که طی بررسی‌های صورت گرفته، بیشترین آمار پرونده‌های کیفری مختص به ضرب و جرح ناشی از اختلافات خانوادگی است، افزود: بیشترین منشا این موضوع نیز عدم توانایی در کنترل خشم است.

این مسئول با اشاره به عدم آشنایی کافی برخی از افراد جامعه با مسائل حقوقی، تصریح کرد: فرآیند آگاهی‌بخشی در کاهش جرم بسیار موثر است.

دادستان خرم‌دره با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی و برخی از جرایمی که در آن اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: در بحث جرایم رایانه‌ای مانند هک، برداشت از حساب، فینیشینگ و ... شاهد افزایش وقوع جرم در شهر هستیم که با وجود بالا بودن سطح سواد رسانه‌ای مردم، ضرورت اطلاع‌رسانی در این حوزه نیز بسیار محسوس است.

اصفهانی با اشاره به وجود برخی از نقاط حادثه‌خیز در شهرستان، ادامه داد: وجود نقاط حادثه‌خیز در برخی از مناطق شهرستان سبب افزایش تصادفات در آن منطقه شده است که در همین راستا بنرهایی در مناطق مربوطه نصب و علاوه بر اقدامات کاربردی نیز در آن‌ها صورت خواهد گرفت.

دادستان خرم‌دره با اشاره به شهرت شهر خرم‌دره به دیار خیرین که زبان‌زد عام و خاص است، گفت: در زمینه کمک‌های مردمی به خصوص آزادسازی زندانیان نیز شاهد پیگیری و دلسوزی خیرین بودیم که امیدواریم این امر نیز با تشکیل مجمع خیرین سازماندهی شود تا به‌صورت منسجم در راستای پیشرفت شهر و گره‌گشایی از مشکلات و موانع، خدمت‌رسانی شود.

دادستان خرم‌دره با تاکید بر لزوم انعکاس اخبار و عملکرد مثبت ادارات و سازمان‌ها، ادامه داد: اکثر مسئولان پای کار و فعال هستند و نباید از جلب رضایت افکار عمومی با رویکرد شفاف‌سازی و خدمت‌رسانی غافل شوند.

در ادامه این جلسه، شهردار خرم‌دره نیز با اشاره به این‌که یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که در سال‌های اخیر رقم خورد، تشکیل کمیسیون فرهنگی اجتماعی است، افرود: بیشتر مسائلی که در سطح جامعه وجود دارد دارای ریشه فرهنگی است و برای پیشرفت جامعه باید توسعه فرهنگی به معنی واقعی اتفاق بیفتد.

امیرهوشنگ نوری‌آرا در ادامه به برخی مشکلات موجود در شهر خرم‌دره گریزی زد و عنوان کرد: این شهر قابلیت‌های زیادی دارد و ما نیز به دنبال مطالبات مردمی و حل و فصل مسائل هستیم تا با روندی رو به جلو پیش برویم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح