تفاوتی میان مردم در دادگاه‌ها وجود ندارد


تفاوتی میان مردم در دادگاه‌ها وجود ندارد

تهران- ایرنا- قاضی رسیدگی کننده به پرونده اخلال در نظام دارویی کشور گفت: تقریباً ذهنیت در گذشته این بود که کمتر صاحبان قدرت در معرض رسیدگی ها قرار می گرفتند یا اینکه رسیدگی ها به صورت غیرعلنی بود یا عناوین اتهامی آنان متفاوت بود اما با حضور رئیس قوه قضاییه این اراده دوچندان شده و تفاوتی نیز بین مردم وجود ندارد.

سید اسدالله مسعودی مقام روز چهارشنبه پس از پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا درباره روند رسیدگی های یک سال اخیر در دادگاه ها این مطلب را بیان کرد.

وی درباره دادگاه نعمت زاده گفت: امروز دفاعیات لشکری پور طولانی شد و مستنداتی ارایه داد. سعی می کنیم در هفته جاری مطالبی را که به عنوان آخرین دفاع ارائه می‌کنند، مورد استماع قرار دهیم و پس از آن به ارزیابی پرونده می پردازیم و در مهلت قانونی رای را صادر خواهیم کرد.
مسعودی مقام در پاسخ به خبرنگاری درباره درخواست های خانواده متهم در زمان رسیدگی دادگاه اظهار داشت: از من درخواستی نداشتند ولی به مراجع دیگر نامه‌نگاری کردند که به ما منعکس شده است. مثلاً اعطای مهلت می‌خواستند که ما نمی توانیم مهلت بدهیم. چون کسی که نامه نوشته است، سمتی در پرونده ندارد.
این استاد دانشگاه افزود: ایشان (شبنم نعمت زاده) درخواست تبدیل قرار خود از بازداشت به وثیقه را دارد که با توجه به مقررات این مسئله امکان پذیر نیست. البته مراجع قضایی دیگر نیز وی را خواسته اند که مربوط به مطالبات و اعسار بوده که به شعبه ما منعکس شده و ما فعلاً اجازه خروج ایشان را تا رسیدگی نهایی نداده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد که تا ۲۵ روز آینده رای صادر شود و از برگزاری جلسه بعدی در دوشنبه خبر داد و درباره حکم مدیران بانک سرمایه گفت: حکم ضیایی و خانی در حال تایپ است و طی ۱۵ روز آینده منتشر خواهد شد. پرونده پتروشیمی pcc روند دادرسی آن ادامه دارد و آخرین دفاع آن از اواسط آبان ماه آغاز می شود که این مربوط به پرونده ۶ میلیارد و ۶۵۵ میلیون یورویی است. چون تحقیقات ما کامل شده است.
وی از برخی رسانه ها انتقاد کرد و گفت: برخی از مطبوعات و سایت ها مطالب را برعکس می زنند. آقای جلیل سبحانی متهم پرونده آقای طبری است که در حال تعقیب است و آقای شریفی نیک نفس در تحقیقات مقدماتی است که بازپرس مربوطه با وجود تاکید ما که این پرونده باید تکمیل شود، همچنان پرونده را مفتوح گذاشته است.
مسعودی مقام تاکید کرد: این افراد متهم هستند ولی بخشی از اتهامات آنان ممکن است به پولشویی مربوط شود و ایشان متهم است ولی در تمام سایت ها اعلام کرده که متهم نیست در حالی که متهم پرونده طبری است و ما سرنخ‌هایی از حضور ایشان داریم که به دادسرا منعکس می کنیم تا موضوع را تعقیب کنند.
وی درباره پرونده شاملویی گفت: پرونده گروه آقای شاملویی بعد از پرونده پتروشیمی مطرح خواهد شد و چند پرونده از بانک سرمایه آمده است. پرونده مدلل و امامی در حال تکمیل است و پرونده غندالی در مرحله بازپرسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس