کارگردان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order درباره‌ی شرایط کار صحبت می‌کند


کارگردان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order درباره‌ی شرایط کار صحبت می‌کند

کارگردان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order درباره‌ی نحوه‌ی برخورد با کارمندان و مسئله‌ی اضافه‌کاری و فعالیت بیش از حد توضیح داده است. در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order شاهد قطع عضو انسان‌ها نخواهیم بود مسئله‌ی اضافه‌کاری مسئله‌ای است که تعداد زیادی از شرکت‌ها و استودیوهای عرصه‌ی گیمینگ نمی‌دانند چگونه باید با آن برخورد کنند. طی سال گذشته شاهد...

کارگردان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order درباره‌ی نحوه‌ی برخورد با کارمندان و مسئله‌ی اضافه‌کاری و فعالیت بیش از حد توضیح داده است.

مسئله‌ی اضافه‌کاری مسئله‌ای است که تعداد زیادی از شرکت‌ها و استودیوهای عرصه‌ی گیمینگ نمی‌دانند چگونه باید با آن برخورد کنند. طی سال گذشته شاهد بودیم که شرکت‌های بزرگی نظیر راک‌استار، «بایوور» (BioWare) و اپیک گیمز و تعداد زیادی دیگری، بسیاری از کارکنان خود را اخراج کردند. در عین حال بسیاری از جمله استودیوی «گیرباکس سافت‌ور» (Gearbox Software)، «ابسیدین اینترتیمنت» (Obsidian Entertainment) و همچنین «ریسپان» (Respawn) رویکرد و موضع درستی نسبت به این موضوع دارند.

کارگردان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order یعنی «استیگ اسموسن» (Stig Asmussen) طی مصاحبه با سایت یوروگیمر درباره‌ی اینکه چگونه تیم او در طول توسعه‌ی این عنوان با مسئله‌ی اضافه‌کاری برخورد کرده، صحبت کرده است. به نظر می‌رسد که راه حل ریسپان برای مشکل اضافه‌کاری، مانند استودیوی «سی‌دی پراجکت رد» (CD Projekt Red) وضع کردن نقش‌های اختیاری و داوطلبانه برای اضافه‌کاری است تا کارمندان بدون فشار و در کمال آرامش و احترام بر روی کار خود متمرکز باشند و در صورت علاقه، به فعالیت فراتر از وقت استاندارد بپردازند.

برای این بازی کار متفاوتی را در مقایسه با سایر پروژه‌هایی که در آن نقش داشتم انجام دادیم. پروژه‌هایی که در گذشته روی آن‌ها کار کرده‌ام همگی اضافه‌کاری اجباری داشتند – اساساً همه می‌گفتند که «باید این ساعت‌ها را کار کنید» و ما متوجه شدیم که این رویکرد عادلانه و بادوامی نیست. و این را به خود تیم سپردیم – وضعیت این‌گونه است که «ببینید من فکر می‌کنم که همگی مسئولیت‌های مخصوص خود را دارند و بسیار نسبت به آن‌ها جدی هستند، پس چرا با کارکنان مانند بچه‌ها برخورد کنیم و بگوییم که باید در زمان مشخصی اینجا باشید؟». اگر قرار باشد این ساعت‌های اضافی را کار کنید، به خودتان بستگی دارد و شما را حمایت می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که در رفاه هستید. قرار نیست به شما بگوییم در ساعت‌های مشخصی باید اضافه‌کاری کنید. می‌توانید برنامه‌ی زمانی خود را آماده کنید و مدیران هم متعهد شده‌اند تلاش و وقت اضافی بگذارند تا نشان دهند که ما همه در کنار هم هستیم.

با این وجود، این رویکرد اختیاری و داوطلبانه نسبت به اضافه‌کاری شاید همیشه مؤثرترین روش نباشد. کارمندان در بسیاری از مواقع علی‌رغم چنین رویکرد و سیاستی، باز هم احساس می‌کنند که فشاری غیرمستقیم از سوی همکاران و مدیران بر روی آن‌ها جهت اضافه‌کاری وجود دارد و در عرصه‌ی گیمینگ نیز این ثابت شده است. البته به گفته‌ی اسموسن، استودیوی ریسپان مراقب است که در چنین دامی نیفتد. وقتی از او پرسیده شده که آیا نسبت به این نکته که ممکن است کارمندان تحت فشار غیرمستقیم قرار گیرند توجه دارند یا خیر گفته است که «کاملاً».

می‌دانم بارها در طول پروسه‌ی توسعه بوده است که به کارمندان گفته‌ام به خانه بروند. در این شرایط چشم‌انداز مورد نیاز را از دست می‌دهید و نه تنها این، بلکه با این ریسک مواجه می‌شوید که امکان دارد کارکنان خسته و آزرده شوند. در ریسپان ما درک می‌کنیم که زندگی شخصی شما بسیار مهم‌تر از کار شما در استودیو است و ما تلاش می‌کنیم که به آن احترام بگذاریم.

Star Wars Jedi: Fallen Order که اخیراً پروسه‌ی توسعه‌ی آن به پایان رسید و اصطلاحاً گُلد شد، در 15 نوامبر 2019 مصادف با 24 آبان 1398 برای پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. Fallen Order نوید تجربه‌ای خاص و متفاوت از جنگ ستارگان را می‌دهد و حتی سازندگان از شباهت گیم‌پلی آن به گیم‌پلی Sekiro: Shadows Die Twice از استودیوی «فرام سافت‌ور» (FromSoftware) گفته‌اند که خود می‌تواند گواهی بر منحصر به فرد بودن این عنوان نسبت به تجارب قبلی جنگ ستارگان در مدیوم بازی باشد. باید منتظر ماند و دید که استودیوی ریسپان موفق ظاهر خواهد شد یا خیر.

نظر شما راجع به بازی Star Wars Jedi: Fallen Order چیست؟

کارگردان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order درباره‌ی شرایط کار صحبت می‌کندکارگردان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order درباره‌ی شرایط کار صحبت می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران