موکب یحیی‌بن زید گنبدکاووس به 52 هزار زائر اربعین خدمات‌رسانی کرد


موکب یحیی‌بن زید گنبدکاووس به 52 هزار زائر اربعین خدمات‌رسانی کرد

گنبدکاووس - ایرنا - عضو هیات امنا موکب حضرت یحیی‌بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس درشرق گلستان اعلام کرد که خادمان این موکب در مدت 15 روز حضور در شهر کربلای معلی به 52 هزارو 201 زائر اربعین حسینی به صورت رایگان خدمات ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانعلی خالقی روز چهارشنبه درحاشیه مراسم استقبال از خادمان موکب یحیی‌بن‌ زید(ع) گنبدکاووس درجمع خبرنگاران، گفت: امسال خدمات ارائه شده به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی توسط این موکب در قالب اسکان، تغذیه، ویزیت پزشکی، کفاشی، خیاطی و آرایشگاه بوده است.

وی افزود: موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس با همکاری برخی خادمان عراقی از حسینیه عترت‌الطاهره شهر بصره و از ۱۴ تا ۲۸ مهر به ۳۰ هزار و ۱۲ زائر اربعین حسینی خدمات اسکان و تغذیه، به ۱۷ هزار و ۲۹۳ زائر انواع خدمات سرپایی پزشکی ( ویزیت، دریافت دارو، پانسمان و تزریقات) و به چهار هزار و ۷۹۶ زائر هم خدمات خیاطی، آرایشگاه و کفاشی داده است.

خالقی اضافه کرد: در ۱۵ روز خدمت رسانی موکب حضرت یحیی‌بن زید(ع) گنبدکاووس درشهر کربلای معلی درمجموع ۹۸ هزار پرس غذا درسه وعده صبحانه، ناهار و شام و همچنین تعداد ۵۲ هزار و ۹۰۰ مورد میان وعده، چای و دمنوش بین زائران پیاده‌روی اربعین حسینی توزیع شد.

وی، برگزاری نمایشگاه مهدویت با غرفه‌های گفتمان دینی، کتاب و عکس، حجاب و عفاف با موضوع مهدویت و همچنین برگزاری یادواره ۵۲۰ شهید والامقام گنبدکاووس در کربلای معلی را از دیگر خدمات موکب حضرت یحیی بن زید (ع) این شهرستان در کربلای معلی برشمرد.

به گزارش ایرنا، امسال فعالیت موکب حضرت یحیی‌بن زید (ع) گنبدکاووس برای سومین سال پیاپی بود که با ۶۳ نفر خادم که پنج نفر آنها از بانوان بودند، به زائران پیاده روی اربعین حسینی خدمات ارائه کرد.

همچنین درمراسم استقبال از خادمان موکب حضرت یحیی‌بن زید(ع) گنبدکاووس که درجوار گلزار شهدای گمنان این شهر برگزار شد، علاوه بر اعضای خانواده خادمان برخی مسوولان این شهرستان نیز حضور داشتند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)