24هزار زائر در طرح همنوا با کاروان نینوا خدمات گرفتند


24هزار زائر در طرح  همنوا با کاروان نینوا  خدمات گرفتند

اهواز-ایرنا- سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 24 هزار و 231 زائر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال در استان از خدمات طرح همنوا با کاروان نینوا این جمعیت بهره‌مند شدند.

رقیه حاجی پور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای این طرح از ۱۷ تا ۳۰ مهرماه جاری توسط هلال احمر استان بیان کرد: این طرح در قالب ۱۷ پست در پایانه‌های مرز چذابه و شلمچه و در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، اندیمشک، شوش، اهواز، اندیکا، بهبهان و ایذه اجرا شد.

وی گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه در بین جوانان، اشاعه فرهنگ قیام حضرت اباعبدالله در بین جوانان و بهره‌مندی اعضا از این مکتب انسان‌ساز در ارائه خدمات به زائران است.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در این طرح ۷۵۲ نفر عضو گرفته شد که در بخش‌های مختلف سلامت، کمک و راهنمایی زائران و ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغاتی به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی کردند.

بر اساس گزارش ایرنا دبیر ستاد اربعین حسینی خوزستان اعلام کرد که در مراسم پیاده روی اربعین امسال از مرزهای چذابه و شلمچه یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر به کربلا مشرف شدند که از این تعداد ۱۸۰ هزار زائر خارجی بودند.

رضا نجاتی افزود: خروج زائران اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه در مقایسه با اربعین پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.

اربعین امسال در مجموع ۵۷ درصد زائران از مرز مهران، ۲۵ درصد ازمرز شلمچه، ۱۱ درصد از مرز چذابه و پنج درصد از مرزخسروی و سه درصد از مرزهوایی به کربلا و نجف عزیمت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین