کربکندی: برای فوتبال بانوان ایراندوست جز گزینه‌های جدی بود


کربکندی: برای فوتبال بانوان ایراندوست جز گزینه‌های جدی بود

مدیر سازمان لیگ فوتبال باشگاه ذوب‌آهن، گفت: مریم ایراندوست گزینه اول و جدی ما برای هدایت تیم فوتبال بانوان بود که با وجود اینکه دوست داشتند با ما همکاری کنند،اما به دلیل پیشنهاد سرمربی گری تیم ملی این موضوع عملی نشد.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با تیم‌های فوتبال باشگاه ذوب‌آهن و به‌ویژه بانوان، اظهار کرد: از روزی که به‌ عنوان مدیر سازمان لیگ فوتبال به باشگاه آمدم، قرار شد در مورد فوتبال بانوان هم تصمیم‌گیری کنیم. اولین کاری که کردیم با مریم ایراندوست تماس گرفتم چون دوست داشتم که مربی با تجربه و مربی که قدرت اداره تیم را داشته باشد به تیم اضافه کنیم. در تماسی که با ایشان داشتیم بسیار علاقه‌مند به همکاری بود؛ اما چون به تیم ملی دعوت‌شده بودند و از آذرماه درگیر برنامه‌های تیم ملی می‌شود گفتن که نمی‌خواهم تیمی را فدای خودم کنم.

وی افزود: بعد از آن با مژگان مدایم زاده و سمیه شهبازی صحبت کردیم و البته چند گزینه داشتیم که با آن‌ها وارد مذاکره شدیم و هرکدام به دلیلی نتوانستند با ما همکاری خود را آغاز کنند و چون داشتیم فرصت‌ها را از دست می‌دادیم فرزانه نصر که دوره مربیگری B را در حال گذراندن بود به‌عنوان مربی معرفی کردیم.

کربکندی ادامه داد: متأسفانه می‌دانید در فوتبال بانوان، هر مربی یک گروه را به دنبال خود دارد، هر مربی که به تیمی می‌رود گروهی را دارد که آن‌ها را همراه خود می‌برد و سعی کردیم با توجه به رفتن بازیکنان، مربی را انتخاب کنیم که بازیکنان خوبی را نیز در کنار خود داشته باشد. شرایط به‌گونه‌ای بود که خیلی از بازیکنان تیم به سپاهان رفته بودند، به دلیل سرمایه‌گذاری بهتری که کردند.

مدیر سازمان لیگ فوتبال باشگاه ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: نصر هم کاپیتان تیم بود و ارتباط خوبی با بازیکنان داشت، صحبت کردیم که کار را راه‌اندازی کنند، مربی بدنساز فصل گذشته سپاهان و یک نفر دیگر را در کادر قرار دادیم و البته هنوز به دنبال سرمربی هستیم.

کربکندی تصریح کرد: الان کار سخت‌تر شده است، باید ببینیم سرمربی که می‌آوریم، می‌تواند با این گروه کار کند یا خیر. قرار شد با بیشتر بازیکنان اصفهان کار شروع کنند و پیش بروند و چند نفر غیربومی هم داریم، می‌خواستیم اجازه ندهیم کار متوقف شود. این پیش‌بینی را هم داریم که سرمربی که می‌آوریم اگر با این گروه هماهنگ نباشد قطعاً یکسری اختلالاتی ایجاد می‌شود. این است که شرایط را همین‌گونه ادامه می‌دهیم و به آن‌ها کمک می‌کنیم، اگر نیاز شد که سرمربی بالاتری داشتیم حتماً این کار را خواهیم کرد؛ متأسفانه در فوتبال بانوان باندبازی‌های زیادی است و هر مربی با یکسری از بازیکنان کار می‌کند و ما باید این مسائل را حل کنیم و اجازه ندهیم تیم ما درگیر این‌گونه موضوعات شود، مربی باید بتواند مستقل کار کند؛ اما در بانوان در حال حاضر شرایط این‌گونه است.

وی در خصوص ارتباط با تیم فوتبال بانوان گفت: اگر از من مشاوره بخواهند، حتماً این کار را خواهم کرد. سعی می‌کنم در کنار مشاوره به آن‌ها آرامش بدهم و استرس و نگرانی از نتیجه گرفتن را از آن‌ها دور کنم. فعلاً برنامه ما برای فصل جاری این است که با توجه به شرایطی که داریم تیم را در بهترین شرایط در لیگ حفظ کنیم و بتوانیم در ادامه فصل شرایط بهتری برای تیم ایجاد کنیم و سال آینده با فرصت بیشتری که خواهیم داشت با آوردن یک سرمربی بسیار خوب و قوی و بازیکنان خوب تیم توانمندی را ببندیم.

باید تیمِ پشتیبان برای تیم‌های بزرگسالان داشته باشیم

مدیر سازمان لیگ فوتبال باشگاه ذوب‌آهن، اظهار کرد: احساس خود من این است با توجه به آکادمی‌هایی که داریم، اگر به بازیکنان اصفهان بیشتر توجه شود و از تولیدات خودمان استفاده کنیم، می‌توانیم نتایج بهتری در درازمدت بگیریم. بازیکن آوردن از بیرون استان یکسری تبعات خاص خود را دارد، حفظ و نگهداری آن‌ها مسائلی را به دنبال دارد، بازیکنی که از خانواده دور می‌شود، جدا از مسئولیتی که ما در مقابل حفظ و حراست آن‌ها داریم، تبعات روحی دارد. در مورد بانوان فعلاً با این شرایط جلو می‌رویم، دیدمان اصلاً قهرمانی نیست؛ چون واقع‌بین هستیم و می‌دانیم چند تیم سرمایه‌گذاری بسیار خوبی کردند، پس سعی می‌کنیم تیم را امسال حفظ کنیم.

کربکندی در خصوص رفتن بازیکنان سپاهان و ذوب‌آهن که جذب تیم‌های بزرگسالان باشگاه نمی‌شوند و به تیم‌های دیگر می‌روند، تاکید کرد: این فکر را داریم حتی برای تیم بزرگسالان، "تیم ب" راه‌اندازی کنیم. یعنی ما متاسفانه هم در ذوب‌آهن و هم سپاهان بازیکن پرورش می دهیم؛ اما زمانی که به بهره‌برداری می‌رسند آن‌ها را رها می‌کنیم و راهی دیگر تیم‌ها می‌شوند. اگر تیم دیگری داشته باشیم، می‌توانیم پشتوانه سازی خوبی کنیم. به‌خصوص چون دیدگاهمان هم بر روی بومی‌سازی است این کار را با حفظ این‌گونه بازیکنان در تیم‌های پایین‌تر انجام خواهیم داد.

وی گفت: متاسفانه سرمایه‌هایی که برای آن‌ها پول خرج می‌کنیم و هزینه و زمان برای آن‌ها می‌گذاریم، زمانی که به سطح و نتیجه دادن می‌رسند با رها کردن آن‌ها تمامی زحمات خود را بر باد می‌دهیم. یکی از اشکالات مهم همین مسئله است که بازیکنانی که به سن رده امید می‌رسند و بعد جایگاهی را ندارند، چراکه تعداد کمی از آن‌ها جذب تیم بزرگسالان می‌شوند، اگر بتوانیم تیمی در لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر داشته باشیم برای پشتوانه سازی آن‌ها را نگه داریم و شرایط خوبی برای آن‌ها ایجاد کنیم. امیدوارم شرایط اقتصادی ذوب‌آهن از وضعیتی که الان دارد خارج شود و برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟