حضور دانشمندان مسلمان 36 کشور جهان در استپ 2019


حضور دانشمندان مسلمان 36 کشور جهان در استپ 2019

تهران- ایرنا- دبیر ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی گفت: رویداد استپ 2019 با حضور 36 کشور و 94 دانشمند برتر جهان اسلام 18 آبان ماه در تهران برگزار می شود.

سعید سهراب پور روز چهارشنبه در نشست خبری ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی اظهار داشت: امسال آبان ماه همزمان با آیین معرفی و تجلیل از برگزیدگان سومین جایزه مصطفی به دانشمندان جهان اسلام در تالار وحدت ششمین رویداد استپ نیز برگزار می‌شود که دوره‌های پیشین آن نیز طی سال‌های گذشته به میزبانی ایران، مالزی و پاکستان برگزار شده است.

وی افزود: دانشمندان در رویداد استپ از فعالیت‌های یکدیگر با خبر شده و همکاری خود را تقویت می‌کنند چرا که دانشمندان اسلامی باید ارتباط منسجم داشته باشند.

سهراب پور عنوان کرد: مهمان‌ها از ۳۶ کشور دنیا همچون مالزی، ترکیه، پاکستان، عمان، انگلیس، اندونزی و برونئی حضور دارند، برخی از این افراد در سازمان‌های بین‌المللی مسئولیت دارند و موقعیت مغتنمی است که دانشمندان با یکدیگر فعالیت کنند.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: امسال در زمینه‌های خاصی از جمله سلامت با همکاری (دانشگاه علوم پزشکی تهران) آب و انرژی و محیط زیست پژوهشکده علوم و انرژی دانشگاه شریف، بانوان و علم و فناوری (دانشگاه الزهرا س)، ارتباطات علم (دانشکده صدا و سیما) و تامین مالی علم و فناوری (دانشگاه امام صادق) برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: ۱۸ آبان، شروع هفته جایزه مصطفی است و رویداد استپ در این روز به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود و ۱۹ آبان شاهد دیگر رویدادهای تخصصی خواهیم بود که در آن، دانشمندان خارجی در حوزه‌های تعیین شده، سخنرانی و کارگاه آموزشی خواهند داشت.

جایزه مصطفی که با محوریت شناسایی و معرفی برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام، هدف افزایش سطح همکاری و هم‌افزایی علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته دنبال می‌کند، پیش از برگزاری دوره نخست جایزه مصطفی طراحی بستری به منظور تحقق اهداف جایزه مصطفی در ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی در بنیاد علم و فناوری مصطفی را در دستور کار قرار داد که منجر به ارائه پلتفرمی شد که به عنوان "نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی" و یا “Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries” شهرت یافت.

بستر ایجاد شده قصد دارد ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام در قالب برگزاری رویدادهایی بین‌المللی، به زمینه‌سازی جهت ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی پرداخته و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط