انجمن خبرنگاران علم ایران تشکیل می‌شود


انجمن خبرنگاران علم ایران تشکیل می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس دانشکده صدا و سیما گفت: در نظر داریم با همکاری دانشمندان و افراد شاخص علمی جهان اسلام، انجمن خبرنگاران علم ایران را تاسیس کنیم.

شهاب اسفندیاری روز چهارشنبه در ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی اظهار داشت: نشست امروز تقارن دارد با پنجاهمین سال تاسیس دانشکده صدا و سیما که نشان‌دهنده نقش مهم رسانه در تبادل علم است.

دبیر علمی کمیته ارتباطات علم تصریح کرد: روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه ۹ مهمان از ۷ کشور از جمله لبنان، آذربایجان، مصر و ایران حضور دارند و محورهایی همچون نقش ارتباطات علم در پیوند علم، مستند سازی علم، توسعه شبکه‌های همکاری در حوزه ارتباطات علم در جهان اسلام، خبرنگاری علم و نقش روابط عمومی دانشگاه‌ها در حوزه علم را بررسی می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: نشستی ویژه خبرنگاران حوزه علم نیز در این روز برگزار می‌شود که افراد مطرح در عرصه ارتباطات و روزنامه‌نگاری علم حضور دارند.

اسفندیاری افزود: ویلیام اودینگا دبیر انجمن خبرنگاران علم جهان و قصان بن جدو از شبکه المیادین در این نشست تخصصی با خبرنگاران حضور دارند تا از تجارب آن‌ها به خوبی استفاده شود.
ششمین نشست تبادل علم و فناوری در جهان اسلام (استپ) با حضور ۳۶ کشور و ۹۴ دانشمند ۱۸ تا ۲۰ آبان ماه در حاشیه مراسم جایزه مصطفی برگزار می‌شود.

جایزه مصطفی که با محوریت شناسایی و معرفی برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام، هدف افزایش سطح همکاری و هم‌افزایی علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته دنبال می‌کند، پیش از برگزاری دوره نخست جایزه مصطفی طراحی بستری به منظور تحقق اهداف جایزه مصطفی در ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی در بنیاد علم و فناوری مصطفی را در دستور کار قرار داد که منجر به ارائه پلتفرمی شد که به عنوان "نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی" و یا “Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries” شهرت یافت.

بستر ایجاد شده قصد دارد ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام در قالب برگزاری رویدادهای بین‌المللی، به زمینه‌سازی جهت ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی پرداخته و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی