60 هزار یورو گرنت در حوزه علوم اعصاب اعطا می‌شود


60 هزار یورو گرنت در حوزه علوم اعصاب اعطا می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی ششمین رویداد استپ گفت: در رویداد استپ (تبادل علم و فناوری جهان اسلام) 60 هزار یورو گرنت پژوهشی در حوزه علوم اعصاب به دانشمندان داخلی و جهان اسلام اعطا می‌شود.

محمد مهدی جعفری روز چهارشنبه در نشست خبری ششمین نشست برنامه تبادل علم و فناوری جهان اسلام اظهار داشت: فعالیت‌هایی که در حوزه مهمان‌های خارجی انجام شده است به صورتی بوده که زمینه بهره‌برداری لازم از تجربیات و ظرفیت و دستاوردهای مهمانان خارجی را فراهم کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما شبکه سازی علم در کشورهای اسلامی است، بنابراین نمایندگان کشورهای اسلامی به این رویداد دعوت شدند. در دعوت از مهمانان خارجی افرادی که از جایگاه اجرایی و علمی برخوردار بودند دعوت شده‌اند، همچنین از روسای مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های داخلی و جهان اسلام نیز حضور دارند.

جعفری عنوان کرد: ۱۶ رئیس دانشگاه از دانشگاه‌های برتر جهان اسلام اعم از ازمیر ترکیه، مالزی و پاکستان و همچنین روسای ۳۷ دانشکده مطرح جهان اسلام و رئیس اکادمی علوم آفریقا نیز در این نشست حضور دارند.

دبیر اجرایی این نشست عنوان کرد: دانشمندان مسلمانی که مقیم کشورهای غیر اسلامی مثل دانشگاه آکسفورد، کینز کالج لندن و ۱۰ دانشگاه در رتبه‌های برتر جهان تدریس و فعالیت می‌کنند نیز دعوت شده‌اند و تا کنون همکاری خوبی داشته‌اند.

جعفری توضیح داد: در این دوره سعی شده به حوزه‌هایی که مغفول مانده مانند ارتباطات علم بیش از پیش توجه شود و تلاش شده حداکثر مداخله و همکاری نهادهای علمی و فناوری انجام شود و ۷ دانشگاه (شریف، صدا و سیما، امام صادق، الزهرا، علوم پزشکی تهران) درگیر برنامه‌های استپ شده است. همچنین دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران نیز میزبان دو رویداد است و ۴ مرکز تحقیقاتی اعم از پژوهشگاه نفت، مواد و انرژی و ژنتیک و علوم پزشکی درگیر شده‌اند.
در حوزه تامین مالی سازمان اوقاف نیز فعالیت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از محورهای استپ درگیری دانشمندان و دانشجویان جوان است، طرح همیاران استپ اجرایی شده و ۲۰۰ داوطلب تاکنون ثبت نام کرده کرده‌اند.

جعفری تصریح کرد: در این دوره برنامه تبادل علم و فناوری جهان اسلام ۱۳ کارگاه تخصصی، ۹ پنل تخصصی، ۱۰ سخنرانی کلیدی و ۱۰۰ سخنرانی علمی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری