راه انقلاب اسلامی، راه پیامبر اسلام (ص) است


راه انقلاب اسلامی، راه پیامبر اسلام (ص) است

رئیس جمهور گفت: هدف اسلام نه جنگ است و نه صلح، بلکه هدف اسلام، مسایل امت اسلامی است.

خبر تکمیل می شود...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای حسن روحانی، در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه راه انقلاب اسلامی، راه پیامبر اسلام (ص) است و خداوند به ما امر کرده که او را به عنوان الگوی خودمان قرار دهیم، افزود: اگر رفتار و اخلاق ما عدالت و تواضع ما، دوستی و محبت ما به زندگی پیامبر (ص) شباهت دارد و زندگی پیامبر (ص) را الگو قرار دادیم، آن زمان در مسیر اسلام و ایمان واقعی هستیم.
آقای روحانی ادامه داد: از طرفی امام حسن مجتبی (ع) سبط پیامبر گرامی و کسی بود که پیامبر (ص) بیشترین محبت را به او و برادرش کرد و پیامبر (ص) او را در کنار و آغوش خود داشت و او در کودکی سوار بر شانه پیامبر اکرم (ص) می‌شدند و پیامبر (ص) با یک بیانی به این موضوع فخر می‌کردند و آن‌ها را سروران و جوانان بهشت نامید.
رئیس جمهور، تصریح کرد: امام حسن (ع) و امام حسین (ع) جایگاه خود را داشتند و سبط اکبر پیامبر گرامی (ص)، حضرت مجتبی (ع) مظهر صلح و مصلحت و مظهر وحدت امت اسلامی است.
آقای روحانی، با بیان اینکه شاید برخی‌ها دقیق این را تصور نکنند که شهامت، ​ شجاعت، صبر و ایستادگی در صلح بالاتر از صبر و استقامت در جنگ است‏ گفت: در مقام مصلحت‌های امت در جامعه اسلامی، مصالحی وجود دارد که برای تندرو‌ها قابل فهم نیست، همانطوری که تندرو‌ها در صلح حدیبیه روبروی پیامبر (ص) ایستادند و با اینکه پیغمبر خدا بود و او را پیغمبر می‌دانستند، شروع کردند به تمسخرکردن ایشان.
رئیس جمهور همچنین گفت: معمولا در شهامت و شجاعت، صلح کار سخت‌تر از شهامت در میدان نبرد است و امام حسن (ع) دارای این شهامت بود.
آقای روحانی افزود: تندترین جملات را برخی از یاران نزدیک امام حسن (ع) نسبت به او روا داشتند، اما امام راه خود را ادامه داد، صلح نامه را امضاء کرد، چون خیر امت اسلام و مصلحت و بقای اسلام را در سایه آن صلح می‌دانست.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام حسن (ع) این راه را به ما می‌آموزد که هدف اسلام نه جنگ است و نه صلح بلکه هدف اسلام مسایل امت اسلامی است، گفت: این مسایل معمولا در صلح تعیین می‌شود و گاهی هم در جنگ تحمیل می‌شود.
آقای روحانی افزود: درس سومی که در این ایام می‌آموزیم از امام هشتم شیعیان جهان است که او امام سیاست بود، سیاست، مناظره، گفتگو و امام تحمل بود و این کار آسانی نیست که انسان یک حکومتی را قبول نداشته باشد و آن را حکومت جائر بداند، ولی به خاطر مصلحت مردم حاضر شود، ولایتعهدی را به ظاهر بپذیرد و این تحمل و صبر زیاد و روح بلندی را می‌خواهد.
رئیس جمهور همچنین گفت: اگر آن زمان تندرو‌ها بودند، هر روز در خانه امام رضا (ع) تظاهرات می‌کردند که شما منحرف شدید و از مسیر حق و با دشمنان کنار آمدید.
آقای روحانی ادامه داد: امام رضا (ع) به خاطر مصلحت دنیای اسلام هم سفر خود را علی رغم میل باطنی انجام داد و هم ولایتعهدی را قبول کرد، علی رغم اینکه نمی‌خواست هم در همه مجالس مناظره حاضر شد و با همه بحث و صحبت کرد و شد امام مناظره و امام بیان حجت و امامی که به همین دلیل علم اهل بیت (ع) را تبیین کند و شد عالم آل محمد (ص) و این لقب را گرفت.

پیامبر(ص)فرهنگ جدیدی به جامعه عرضه کرد

رئیس جمهور گفت: پیامبر اکرم (ص) فرهنگ جدیدی به جامعه عرضه کرد و تحول بزرگی به وجود آورد و خداوند نه تنها ایشان را رحمت برای منطقه حجاز بلکه رحمتی برای همه جهانیان می‌شناسد.

آقای روحانی در جلسه امروز هیئت دولت در سخنانی با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، تصریح کرد: مهم نیست که پیامبر اسلام چه مقدار از مردم را مسلمان کرد یا مسلمانان چه سرزمین‌هایی را فتح کردند یا در چه جنگ‌هایی پیروز شدند و یا شکست خوردند، مهم این بود که پیامبر یک فرهنگ نو و جدیدی به جامعه عرضه کرد و تحول بزرگی به وجود آورد که خداوند نه تنها ایشان را رحمت منطقه حجاز بلکه رحمتی برای همه جهانیان می‌شناسد.
وی با اشاره به اینکه هدف پیامبر نهادینه شدن اخلاق بود، اظهار داشت: ما در انقلاب اسلامی، آن روزی پیروز هستیم که اخلاق بر کشور حاکم شود؛ اگر در جامعه کسی که دروغ بگوید سقوط کند یعنی جامعه ما جامعه اسلامی است، اگر کسی تهمت زد و منفور شد این جامعه جامعه اسلامی است.
اقای روحانی ادامه داد: اگر در جامعه ما سوء ظن به عنوان منکر و اخوت و دستگیری به عنوان معروف مطرح باشد، این راه، راه ِقرآن مجید است.
رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: اینکه برخی بخواهند تندگویی و درشتی کنند و سخنان غیرمنطقی، بدون پایه، واهی و شعاری را به عنوان انقلاب معرفی کنند ممکن است به برخی انقلاب‌ها شباهت داشته باشد، اما هیچ شباهتی به انقلاب اسلامی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور