استاندارد در رونق تولید و تولید باکیفیت نقش بسزایی دارد


استاندارد در رونق تولید و تولید باکیفیت نقش بسزایی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان گفت: استاندارد در امر رونق تولید و حمایت از تولید باکیفیت نقش بسزایی دارد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ عزیزه امامی صبح امروز در همایش گرامیداشت روزجهانی استاندارد و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد اظهار کرد: اگر استانداردها را رعایت نکنیم هزینه غیرقابل جبرانی بر پیکره اقتصاد و جامعه مدنی وارد می‎شود.

عدم رعایت استانداردها بر پیکره اقتصاد کشور آسیب می‎زند

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشورمان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که یکی از آنها تحریم است، افزود: در کنار تحریم و فشارهای دشمنان، مشکلی که بر پیکره اقتصاد وجود دارد عدم رعایت برخی اصول، ضوابط و استاندادرها است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان با بیان اینکه استاندارد تکیه بر قواعد و قانون نیست و در کلیه شنونات و بخش‎های زندگی امروز نمایان است، بیان کرد: امروزه یک دغدغه و معضل در کشور، هدررفت منابع به علت عدم رعایت و فقدان برنامه‎ریزی در حوزه مختلف مصرف است، متأسفانه خلأ در این بخش فشار زیادی را به اقتصاد کشور وارد می‎کند و اگر چارچوب و استاندادری برای آن تعیین نشود به قهقرا خواهیم رفت.

متأسفانه در مصرف شیر، سبزی و میوه در ایران با سرانه جهانی فاصله داریم

امامی با اشاره به اینکه نقش استاندارد در بهداشت و تغذیه و اثر آن بر همه ما پوشیده نیست، اذعان کرد: مهم ترین مجوزی که استاندارد صادر می‎کند در بخش تغذیه و بهداشت است.
وی با بیان اینکه مصرف بی‎رویه و غیرقابل اندازه در کشورمان به بزرگترین آسیب تبدیل شده است، ادامه داد: متأسفانه مصرف شکر در کشور 6 برابر سایر کشورها است و هر ایرانی سالانه 30 کیلوگرم شکر مصرف می‎کند، متأسفانه مصرف بیش از اندازه برخی مواد غذایی اثر سوء در کشور می‎گذارد و موجب هدررفت منابع می‎شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان تأکید کرد: باید استانداردها و ضوابط را رعایت کنیم چراکه یکی از امانت‎هایی که باید به نسل بعد تحویل دهیم جامعه سالم و بدون مشکلات است.
امامی یادآور شد: متأسفانه در مصرف شیر، سبزی و میوه در ایران با سرانه جهانی فاصله داریم و از آمار پایینی برخوردار هستیم که عدم فرهنگ‎سازی در این معضل اثرگذار است و رسانه‎های جمعی و مرکز ملی استاندارد در این امر و فرهنگ‎سازی در مصرف و یا کاهش مصرف مواد غذایی وظیفه سنگینی برعهده دارد.

اصلاح در فرآیند مصرف مورد توجه قرار گیرد

وی با بیان اینکه استاندارد در امر رونق تولید و حمایت از تولید باکیفیت نقش به سزایی دارد، گفت: تولیدات با کیفیت استان گلستان نشان می‎دهد با توجه به مشکلاتی که در تأمین منابع مالی دارند اداره‎کل استاندارد گلستان در رسالت و وظایف خود کوتاهی نمی‎کنند که باید از آنها تقدیر و تشکر ویژه کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان تأکید کرد: امید است با توجه به مشکلاتی که در تأمین منابع داریم شاهد صرفه‎جویی در آحاد توسعه اقتصادی باشیم و اصلاح در فرایند مصرف مورد توجه قرار بگیرد.
امامی افزود: یکی از دغدغه‎های بنده در تأمین منابع اداره کل استاندارد گلستان آن است که با توجه به آمار و شاخص‎ها و رتبه‎هایی که این اداره‎کل کسب کرده بودجه ابلاغی استان از استاندارد ملی افزایش یابد تا این اداره کل با انگیزه بیشتری به رسالت‎ها و مأموریت‎های خود عمل کند.

/فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟