رعایت استاندارد تحقق حقوق عامه و حق‎الناس است/ راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پیش‎بسته‎بندی کشور در گلستان


رعایت استاندارد تحقق حقوق عامه و حق‎الناس است/ راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پیش‎بسته‎بندی کشور در گلستان

مدیرکل استاندارد استان گلستان گفت: رعایت استانداردها رعایت حقوق عامه و حق‎الناس است و اگر حقوق عامه رعایت نشود آسایش، آرامش و ایمنی مردم جامعه به خطر می‎افتد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود فرمانی صبح امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: 22 مهرماه هر ساله به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده و ما به رسم هر سال از واحدها و شرکت‎هایی که در استانداردسازی موفقیت‎هایی را کسب کردند تقدیر می‎کنیم.
وی رعایت استانداردها را رعایت حقوق عامه و حق‎الناس دانست و افزود: اگر حقوق عامه رعایت نشود آسایش، آرامش و ایمنی مردم جامعه به خطر می‎افتد.
مدیرکل استاندارد استان گلستان با بیان اینکه وقتی از استاندارد سخن می‎گوییم ایمنی شهربازی، آسانسورها و ... مطرح می‎شود، بیان کرد: یکی از زیربناهای توسعه اقتصادی هر کشوری رعایت استانداردها و کیفیت کالا و خدمات است و اگر می‎خواهیم در بازارهای بین‎المللی به موفقیت دست یابیم باید به رعایت استانداردها و کیفیت بیشتر توجه کنیم.
فرمانی با بیان اینکه تضمین امنیت روانی، سلامت، بهداشت و ایمنی مصرف‎کنندگان در سطح کشور از دیگر وظایف استاندارد است، یادآور شد: تحقق این مهم بدون همراهی و همکاری دستگاه های نظارتی و واحدهای تولیدی و ... امکان‎پذیر نیست.
وی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال حدود 7 هزار و 500 بازرسی از سطح بازار و واحدهای تولیدی گلستان انجام شد، همچنین انجام یک هزار نمونه برداری و برگزاری 9 هزار نفرساعت آموزش برای نیروهای کنترل کیفیت، کارشناسان استاندارد و همکارانمان از دیگر برنامه‎های ما در سال جاری بوده است.
مدیرکل استاندارد استان گلستان ادامه داد: بررسی تمامی نازل‎های سوخت و بررسی 3 هزار باسکول سبک و سنگین در استان گلستان از دیگر برنامه‎های ما در 6 ماهه نخست امسال بوده است.
فرمانی تأکید کرد: امروز استاندارد گلستان در سطح ملی استاندارد تصمیم‎ساز است و در اکثر دستورالمل‎ها و تصمیمات اجرایی نظر استاندارد گلستان اخذ و لحاظ می‎شود.
وی از طراحی اپلیکیشن موبایلی موتور جست‎وجوی استانداردهای ملی و طراحی اپلیکیشن‎های محاسبات فنی آسانسور توسط کارشناسان خبر داد و با اشاره به آزمون پیش‎بسته‎بندی گفت: امروزه بازار به سمت محصولاتی رفته است که از پیش، بسته‎بندی شده‎اند لذا نخستین آزمایشگاه پیش‎بسته‎بندی کشور در گلستان راه‎اندازی شد و نخستین آزمون پیش‎بسته‎بندی در هفت برند دستمال کاغذی در این استان انجام شده است.
مدیرکل استاندارد استان گلستان متذکر شد: این آمادگی در گلستان وجود دارد تا اولین آزمایشگاه مرجع پیش‎بسته‎بندی در تمامی کمیت‎هایی باشیم که استاندارد در سطح کشور به آن نیاز دارد.

/فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید