GPS در امور پزشکی چه کاربردهایی دارد؟


GPS در امور پزشکی چه کاربردهایی دارد؟

ردیاب ها برای افراد کم توان و بیماران کاربردهای فراوانی دارد که در این مقاله قرار است به بررسی کامل آن بپردازیم.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها استفاده از ابزارهای دیجیتال به بهبود شرایط زندگی افراد کم توان کمک به سزایی کرده است. یکی از مهم ترین وسیله هایی که با ورود آن به زندگی روزانه مردم شرایط زندگی را مساعد کرده، ردیاب و جی پی اس است. ردیاب ها برای افراد کم توان و بیماران کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه این مقاله قرار است به بررسی کامل آن بپردازیم.

کاربرد ردیاب برای نابینایان

شاید فکر کنید که تنها استفاده ممکن از فناوری جی پی اس، استفاده از آنها به عنوان ردیاب خودرو است. اما یکی از مهم ترین کاربردهای ردیاب در امور پزشکی و برای بیمارانی است که نیاز به مراقبت و محافظت بیشتری دارند.

یکی از کاربردهای مهم ردیاب برای نابینایانی است که دوست دارند به تنهایی هر کجا که دوست دارند بروند. در این شرایط آن ها می توانند با کمک ردیاب این اطمینان را داشته باشند که هر لحظه و هر کجا تحت نظر هستند و در صورت نیاز عزیزانشان با پیدا کردن موقعیت مکانی به کمکشان خواهند آمد.

استفاده از ردیاب برای بیماران اوتیسم

اوتیسم یا خوددرماندگی یک اختلال رشدی است که بیشتر در سنین کودکی اتفاق می افتد. افرادی که به این بیماری دچار هستند در رفتارهای ارتباط کلامی و غیر کلامی دچار اختلال می شوند. بیشتر والدینی که فرزند مبتلا به اوتیسم دارند همیشه نگران سلامت فرزند خود هستند.

چون زمانی که کودکان خود را به مدرسه و یا مهد کودک می سپارند نگرانی های همیشگی در مورد سلامت و ساکن بودن فرزندشان در محیطی خاص به سراغشان می آید. به همین منظور اگر شما کودک اوتیسمی دارید می توانید حتی با استفاده از نمونه ردیاب ارزان و جی پی اس های موجود از لحظه به لحظه حرکت و عبور و مرور فرزند خود اطلاع لازم پیدا کنید. همچنین در صورت بروز مشکلات خود را به موقعیت مکانی که در ردیاب نشان داده می شود برسانید.

GPS در امور پزشکی چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از ردیاب برای معلولان ذهنی

اگر در خانواده خود افرادی را دارید که دچار معلولیت های ذهنی هستند، پیشنهاد می کنم استفاده از ردیاب را برای این عزیزان در اولویت قرار دهید. چرا که افرادی که دچار کم توانی و معلولیت های ذهنی هستند به صورت ناخواسته دچار مشکلاتی در طی روزمره خواهند شد و این ممکن است برایشان مشکلات عدیده ای را به وجود آورد.

استفاده از ردیاب برای بیماران آلزایمری

آلزایمر یکی از بیماری هایی است که برای افرادی که به آن دچار هستند مشکلات فراوانی را ایجاد می کند. چرا که ممکن است با فراموشی آدرس منزل مواجه شوند و مسیر خود را گم کنند. این اشخاص به دلیل بیماری فراموشی گاهی ممکن است هویت و نام خود را نیز از یاد ببرند.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با استفاده از ردیاب های شخصی برای این دسته از افراد تا همیشه خیال خود را بابت امنیت عزیزان خود راحت کنید و در صورت گم کردن مسیر و دور شدن از محل زندگی به کمکشان بشتابید.

GPS در امور پزشکی چه کاربردهایی دارد؟

یکی از مزیت های استفاده از ردیاب قابل دسترس بوده آن است. چرا که با استفاده از اپلیکیشنی که به روی تمام گوشی های مختلف نصب می شود، می توانید هر لحظه و هر کجا از موقعیت مکانی شخص مورد نظر خود آگاهی پیدا کنید.

استفاده از ردیاب شخصی برای سالمندان

استفاده از ردیاب برای سالمندانی که به دلیل کم هواسی و هواس پرتی دچار مشکلات متفاوت می شوند بسیار کاربرد دارد. شما می توانید با جاسازی یک ردیاب جیبی کوچک و ارزان قیمت همیشه از موقعیت مکانی افراد سالمند مطلع باشید و با خیالی راحت و آسوده به استقلال آن ها احترام بگذارید.

یکی از بهترین ویژگی های ردیاب ها این است که شما با تعیین محدوده مشخص برای عزیزانتان در نقشه شهری، رفت و آمد آنها را تحت نظر می گیرید. در صورت خارج شدن از محدوده مورد نظر دستگاه ردیاب هشدار های لازم را برای شما ارسال می کند و می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن پیدایشان کنید.

GPS در امور پزشکی چه کاربردهایی دارد؟

یکی دیگر از کاربردهای مهم ردیاب های شخصی برای کودکان است که گاهی قربانی شیطنت های کودکانه خود می شوند و خطرات دردسرسازی آن ها را تهدید می کند. پیشنهاد می کنیم اگر کودک خردسالی دارید که به بهانه بازی و تفریح از خانه بیرون می رود، حتما با استفاده از یک ردیاب کوچک همیشه و در همه زمان او را زیر نظر بگیرید و خیال خود را از امنیت فرزندتان راحت کنید.

ردیاب و جی پی اس، پرکاربردترین ابزارهای امنیتی

همانطور که در ابتدای مقاله هم عنوان کردیم، ردیاب ها ابزاری بسیار پیشرفته برای تامین امنیت دارایی، مالی و جانی شما هستند. امروزه ردیاب ها دارای تنوع و کاربرد های بسیاری هستند و در این نوشتار نیز به بررسی کاربرد ردیاب در امور پزشکی پرداختیم.

GPS در امور پزشکی چه کاربردهایی دارد؟

اما درحال حاضر یکی از بهترین کاربرد های ردیاب، استفاده از آن به عنوان دزدگیر جی پی اس خودرو هاست. خصوصا که هرروز شاهد ابداع ترفند های جدیدتری در سرقت خودروها هستیم. اما با نصب ردیاب برروی خودرو به عنوان بهترین راه حل ممکن، در صورت بروز سرقت میتوانید خودرویتان را در هر کجای ایران پیدا کنید.

برای استفاده از ردیاب ها نیز تنها نیاز به نصب یک سیمکارت برروی دستگاه دارید و خوشبختانه تمامی ردیاب ها دارای همخوانی کامل با اپراتورهای داخلی هستند. یعنی می توانید هریک از سیمکارت های ایرانسل، همراه اول و یا تالیا را برروی دستگاه نصب کنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4754152

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها