عبدالله قرار بود توسط امنیت ملی ترور شود


پس از چاشت روز یکشنبه، خبری درباره بازداشت مردی به ظن حمله بر محمد عبدالله، یکی از اعضای کمیسیون انتخابات پخش شد؛ اما پسان‌تر این خبر نادرست خوانده شد و گفته شد که این مرد کارمند امنیت ملی بوده است. در میان چیزهایی که از جیب‌های این...

پس از چاشت روز یکشنبه، خبری درباره بازداشت مردی به ظن حمله بر محمد عبدالله، یکی از اعضای کمیسیون انتخابات پخش شد؛ اما پسان‌تر این خبر نادرست خوانده شد و گفته شد که این مرد کارمند امنیت ملی بوده است.
در میان چیزهایی که از جیب‌های این مرد به دست آمد، کارتی هم بود که در گوشه‌ای از آن لوگویی جاداده شده که چندسال پیش، طلوع‌نیوز از آن کار می‌گرفت.

خبری از ارگ ریاست جمهوری به بیرون درز کرده که نشان دهنده یک عملیات سه مرحله ای برای ایجاد تقلب گسترده در سرور مرکزی کمیسیون انتخابات بوده است.
این عملیات شامل سه بخش ترور، حذف و دستکاری در اطلاعات سرور مرکزی بوده که مرحله اول آن ترور عبدالله کمشنر سرسخت و تسلیم نشدنی کمیسیون انتخابات توسط مامور امنیت ملی بوده و مرحله دوم آن حذف و ترور یک تن از تیم انتخاباتی غنی (سلطانزوی) به عنوان دستاویز و زیر سوال نرفتن و حذف دو تن از فعالان ستاد انتخاباتی عبدالله (اخلاقی و...) بوده است.

مرحله سوم عملیات، نفوذ به سیستم مرکزی با حمله فیزیکی با کمک سه تن از ناظرین تیم دولتساز و جابجایی اطلاعات و در سرور مرکزی کمیسیون توسط دو فرد خارجی که به عنوان متخصصان شرکت درملوگ به کابل آورده شده اند، بوده است.

خوشبختانه هر سه مرحله عملیات با ناکامی روبرو شد و خانم شینکی کروخیل مسوول رسیدگی و گزارش دهی این عملیات ها از ترس افشا نشدن با دستپاچگی تمام قسمتی از اطلاعات را در صفحه گروهی (هک شده) به زبان آورد و علنی کرد.
در این میان اتحادیه های خبرنگاری و برخی از خبرنگاران دست داشتن امنیت ملی را در ترور های انتخاباتی نادیده گرفته و صرفا توصیه های ارگ در این زمینه اکتفا کردند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


120 چیستان سخت با جواب که بسیار مهیج و جالب هستند