طالبان: نشست بین‌الافغانی به زودی در چین برگزار می‌شود


طالبان: نشست بین‌الافغانی به زودی در چین برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ گروه طالبان تأکید کرد که قرار است به زودی نشستی میان سیاستمداران شاخص افغانستان و نمایندگان این گروه با میزبانی دولت چین برگزار شود.

طالبان: نشست بین‌الافغانی به زودی در چین برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که ملا برادر آخند، رئیس این دفتر طی شب گذشته، 30 مهر با نماینده ویژه چین در امور افغانستان و پاکستان و سفیر این کشور در قطر دیدار کرده است.

وی افزود: دو طرف در این دیدار درباره نشست بین‌الافغانی که قرار است به میزبانی چین برگزار شود، گفت‌وگو کرده‌اند. مقامات چینی در این دیدار از برادر آخند خواسته‌اند که یک هیئت به نشست بین‌الافغانی بفرستد که این موضوع با استقبال رئیس دفتر طالبان در قطر مواجه شد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر همچنین اظهار کرد: این نشست همانند جلسه‌ای که در مسکو و دوحه برگزار شد خواهد بود و شرکت کنندگان در آن به عنوان نمایندگان دولت افغانستان شناخته نمی‌شوند.

گفته می‌شود که این نشست در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آینده، 7 و 8 آبان برگزار می‌شود.

همچنین شورای امنیت ملی افغانستان نیز تأیید کرده که دولت چین برای حکومت این کشور به منظور مشارکت در نشست بین‌الافغانی دعوت‌نامه فرستاده است.

در همین راستا وزارت خارجه پاکستان نیز تأیید کرده که برای مشارکت در نشست سیاستمداران افغانستان و نمایندگان طالبان در چین دعوت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات