برنامه‌های مسجد جمکران برای روزهای پایانی صفر/ اسکان زائران امام رضا(ع) در میعادگاه منتظران


برنامه‌های مسجد جمکران برای روزهای پایانی صفر/ اسکان زائران امام رضا(ع) در میعادگاه منتظران

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با اشاره به تداوم اسکان و پذیرایی از زائران غیرایرانی اربعین در مسجد جمکران، گفت: میزبانی از زائران رضوی و اقامه عزای رحلت نبوی و شهادت امامان حسن و رضا علیهماالسلام از برنامه‌های میعادگاه منتظران در ایام پایانی ماه صفر است.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: میعادگاه منتظران در ادامه برنامه های عزاداری ماه های محرم و صفر و در دهه پایانی ماه صفر با برنامه های متنوع میزبان زائران و منتظران می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در ادامه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، این مسجد همچنان در شبستان امام حسن عسکری(ع) میزبان زائران کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان و آذربایجان که از ایران برای بازگشت به کشورشان عبور می کنند، است و علاوه بر اسکان در هر سه نوبت صبحانه، ناهار و شام به آنها خدمات تغذیه ارائه می کند.

وی درباره برنامه های این مسجد مقدس ویژه سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امامان حسن و رضا علیهماالسلام، ابراز کرد: در شب و روز 28 و 30 صفر برنامه سخنرانی و ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام با حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت(ع) در میعادگاه منتظران برگزار و در روز رحلت حضرت رسول(ص)، زیارت از بعید پیامبر(ص) قبل از نماز ظهر قرائت می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی تاکید کرد: علاوه بر این، برخی هیئت ها نیز در این ایام در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و با مشارکت آنها آئین های عزاداری برگزار می شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های پیش بینی شده برای کودکان و نوجوانان، گفت: این برنامه ها با محوریت سیره نبوی و سیره رضوی در مجموعه های گل نرگس و جوانه های انتظار مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اعلام کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، پاسخ به سوالات شرعی، برپایی نمایشگاه و ارائه مشاوره به مراجعان نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزبانی از زائران امام رضا(ع) که از جمکران برای زیارت امام رئوف(ع) عبور می کنند و اسکان آنها در شبستان کربلا تا پایان ماه صفر نیز در میعادگاه منتظران انجام می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد