اشتغال‌زایی و تقویت بنیان خانواده با استفاده از امکانات امام‌زادگان و بقاع متبرکه


اشتغال‌زایی و تقویت بنیان خانواده با استفاده از امکانات امام‌زادگان و بقاع متبرکه

معممی‌مقدم از توجه سازمان اوقاف و امور خیریه به 40 فعالیت اجتماعی خبر داد و گفت: راه‌اندازی استارتاپ‌ها، ایجاد مشاغل و تقویت بنیان خانواده ازجمله آنها است که واگذاری رقبات به خانواده‌های نیازمند و آزادی زندانیان غیرعمد در راستای آنها انجام می‌شود.

«رضا معممی‌مقدم» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه آستان امامزادگان در رسیدگی به مسائل اجتماعی، اظهار کرد: فعالیت های اجتماعی باید براساس مطالعات اجتماعی شکل گیرد، در همین راستا ما در سازمان اوقاف و امور خیریه مجموعه ای از برنامه ها را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توانمندسازی اجتماعی را از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: ارتقای سواد اجتماعی هیئاتامنا، روسای ادارات،کارشناسان فرهنگی و خدام رکن مهم و مولفه جدی است که همواره مورد تاکید این سازمان بوده و در این زمینه برگزاری دوره های آموزشی را در دستور کار قرار داده است.

معممی مقدم با بیان اینکه سازمان اوقاف وامورخیریه 40 فعالیت اجتماعی را مورد توجه قرار داده است، تصریح کرد: راه اندازی استارتاپ ها، ایجاد مشاغل، تقویت بنیان خانواده، ارتقای سواد رسانه ای و مواجه با تهدیدات از جمله موضوعاتی است که در رابطه با آنها دوره آموزشی برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در این راستا بوده که سازمان اوقاف همه ظرفیت خود را برای برون رفت از آسیب های اجتماعی بسیج کند، به عنوان مثال در حوزه استارتاپ فعالیت های گسترده ای در حال انجام است و در حوزه ایجاد مشاغل پایدار هم تلاش کردیم برای بانوان بدسرپرست و بی سرپرست اشتغال زایی کنیم. ضمن اینکه در حوزه رونق تولید، صنایع دستی و دیگر حرفه ها زمینه کارآفرینی و اشتغال را فراهم کرده ایم.

مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان خاطرنشان کرد: در اطراف بقاع متبرکه، مغازه ها و رقباتی فعال است که ما آنها را در اختیار خانواده های کم برخوردار گذاشته ایم. آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که تعدادشان قابل است نیز مورد توجه سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403