تجربه پنج کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده استفاده شد


تجربه پنج کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده استفاده شد

تبریز - ایرنا – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که در صحن علنی مجلس نیز ارایه شد، تجربه پنج کشور مورد استفاده قرار گرفته و از آنها به صورت پایلوت بازدید شده است.

معصومه آقاپور روز چهارشنبه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی افزود: همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی در تدوین و اصلاح این لایحه نقش اساسی داشته اند.

وی اظهار کرد: بررسی لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس که تا ماده 27 پیش رفته و برای اصلاح موارد لازم به کمیسیون اقتصادی برگشت داده شده است، از دوازدهم آبان ماه به بعد در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

نماینده مردم شبستر در خانه ملت اضافه کرد: اگر این قانون دائمی شود، تاثیر بسزایی در بخش تولید خواهد داشت و میزان دریافت مالیات در سال آینده و بودجه آن را مشخص خواهد کرد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار مالیات بر ارزش افزوده از جمله مزیت های این لایحه است؛ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1386 تصویب و از سال بعد اجرا شد، اما متاسفانه فراز و نشیب های خیلی زیادی در اجرا داشت به این معنا که میزان مالیات دریافتی بر اساس آن قطعی نبود، شاخص مشخص نداشت و اعتراض می شد که در چند مرتبه اخذ می شود.

وی از عدم شفافیت و علی الراس بودن (استناد به سال نخست اجرای آن) به عنوان برخی دیگر از اشکالات و ابهامات قانون مالیات بر ارزش افزوده یاد کرد که قرار است با تصویب لایحه اصلاحی آن در صحن علنی مجلس، مرتفع شوند.

آقاپور، مکانیزه شدن اخذ قانون مالیات بر ارزش افزوده از طریق نصب صندوق های مکانیزه فروش، رعایت عدالت و انصاف، مسدود کردن راه های فرار مالیاتی بر پایه توجه به اقشار آسیب پذیر و اعمال معافیت های لازم و به جا را از جمله مزیت های لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا