بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین/درمان تخصصی ارتودنسی نیازمند پوشش بیمه‌ای


بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین/درمان تخصصی ارتودنسی نیازمند پوشش بیمه‌ای

هاشمی با اشاره به بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین گفت: درمان ارتودنسی مانند سایر موارد درمانی نیازمند پوشش بیمه‌ای است.

بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین/درمان تخصصی ارتودنسی نیازمند پوشش بیمه‌ایبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فاضل فیروزی دبیر اجرایی هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران، در آستانه برگزاری کنگره اظهار کرد: بهترین سن برای ویزیت ارتودنسی ۶ تا ۷ سال و بهترین سن انجام درمان ارتودنسی در ناهنجاری فکی بزرگی فک پایین یا کوچکی فک بالا زیر ۱۰ سال است.

او افزود: بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین در دختران ۱۰ - ۹سالگی و پسران ۱۲- ۱۱ سالگی است همچنین بهترین سن درمان ارتودنسی ثابت در اوایل سیستم دندانی دائمی و حدود ۱۲ سالگی است، اگرچه درمان ارتودنسی ثابت برای حرکات دندانی محدودیت سنی ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران ادامه داد: نوع درمان ارتودنسی در زنان و مردان با هم تفاوتی ندارد، اما درمان ارتودنسی فکی در کوچکی فک پایین در دختران باید زودتر آغاز شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان اولین معاینه ارتودنسی

دبیر اجرایی هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران ادامه داد: درمان تخصصی ارتودنسی همانند سایر خدمات درمانی نیازمند پوشش بیمه‌ای است، اما متاسفانه هنوز در کشور ما این خدمات درمانی به صورت مناسبی تحت پوشش بیمه‌ها نیست.

این متخصص ارتودنسی گفت: اگرچه بعضی بیمه‌های تکمیلی، بانک‌ها و بعضی ارگان‌ها تا حدی قسمتی از هزینه درمان تخصصی ارتودنسی را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما با توجه به نیاز جامعه به خدمات پیشگیری و تخصصی درمان ارتودنسی، این میزان ناکافی است.

او به برگزاری هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی ارتودنتیست‌های ایران اشاره کرد و گفت: این کنگره ۱۴ تا ۱۷ آبان ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود. جدیدترین دستاورد‌های علمی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت همچنین تم کنگره، افق‌های جدید در ارتودنسی است.

فیروزی یادآور شد: سخنرانانی از داخل و خارج از کشور در این کنگره حضور دارند و علاوه بر این که متخصصین ارتودنسی می‌توانند از مباحث مورد توجه در این کنگره بهره‌مند شوند، دندانپزشکان، سایر رشته‌های تخصصی دندانپزشکی و رزیدنت‌های تخصصی نیز از دیگر مخاطبان این کنگره خواهند بود.

انتهای پیام/

بهترین سن درمان ارتودنسی چه زمانی است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا