اسپر: آمریکا به حضور نظامی در افغانستان ادامه می‌دهد


اسپر: آمریکا به حضور نظامی در افغانستان ادامه می‌دهد

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه وضعیت افغانستان و سوریه بسیاری متفاوت است، گفت: سیاست آمریکا در افغانستان مشخص بوده و متحدان افغان باید در زمینه ادامه حضور نظامیان در این کشور مطمئن...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری در افغانستان گفت: وضعیت در سوریه و افغانستان بسیار از یکدیگر متفاوت است، دلیل اصلی خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حمله قریب الوقوع ترکیه به کردها بود و نگرانی ما این بود که به نیروهای ما در آنجا آسیب وارد شود.

وی اضافه کرد: اما وضعیت در افغانستان بسیار متفاوت است، ما از سال 2001 در این کشور حضور داریم و در حال حاضر ما تعهدی نسبت به متحدان افغان خود داریم. آمریکا میلیاردها دلار در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و بسیاری از مردم افغانستان برای دفاع از سرزمین خود جان فشانی کردند.

این در حالی است که در 19 سال حضور آمریکا در افغانستان تاکنون 48 هزار نفر جان خود را از دست داده و امنیت در این کشور از 2001 وخیم تر شده است.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: در حال حاضر ما با تهدید تروریسم که ریشه در القاعده داشته و الان در طالبان و داعش نمود پیدا کرده در افغانستان مواجه هستیم و بنابراین آمریکا با دشمن متفاوت و موقعیت متفاوتی در افغانستان نسبت به سوریه مواجه است.

اسپر تاکید کرد: بنابراین سیاست ما با توجه به این موقعیت مشخص است و متحدین افغان ما از نباید خروج از آمریکا از سوریه و همچنین کاهش نیروهای آمریکایی در هفته های اخیر در افغانستان سوء برداشت کنند.

این در حالی است که روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد آمریکا به صورت مخفیانه در حال خروج کاهش نظامیان خود در افغانستان است و تاکنون 2 هزار نیروی خود را از این کشور خارج کرده است.

ترامپ بارها اعلام کرده است که زمان آن فرا رسیده که آمریکا به جنگ های طولانی این کشور خاتمه داده و نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

/انتهای پیام/

اسپر: آمریکا به حضور نظامی در افغانستان ادامه می‌دهد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی