احتمال غلبه نسل بعدی ایمپلنت‌‌ها بر آسیب گوش داخلی + تصویر


احتمال غلبه نسل بعدی ایمپلنت‌‌ها بر آسیب گوش داخلی + تصویر
دانشمندان موفق به ساخت ایمپلنت جدیدی شده‌اند که احتمالا برخلاف مدل‌های قبلی توانایی مقابله با آسیب گوش داخلی را نیز خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ایمپلنت‌های شنوایی به افراد مبتلا به آسیب گوش داخلی یا مشکلات عصبی شنوایی کمک نمی‌کنند و مشکلات شنوایی این افراد عموما به هیچ عنوان به وسیله این کاشت‌ها حل نمی‌شود. به زودی، ممکن است راه حلی جدیدی که به مراتب بهتر است در علم پزشکی وارد شود که می‌تواند به این افراد نیز کمک کند.

راه حل جدید دنیای پزشکی برای آسیب گوش داخلی

محققان ایمپلنت قابل تنظیم الکترودی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند به طور موثر با آسیب گوش داخلی مقابله کند. این قطعه جدید از پلاتین مقاوم در برابر بدنه و انعطاف پذیر برای الکترود‌ها استفاده می‌کند، اما به لطف ماشینکاری سطح میکرون که از برش کاغذ kirigami الهام گرفته شده، سختی معمول این فلز برطرف شده است. هنگامی که این قطعه در سیلیکون پیچیده شود، بسیار رسانا است و می‌تواند به محض اینکه به بخش شنوایی مغز چسبانده شود، سیگنال‌های هدفمندتری را نسبت به کاشت‌های معمولی بفرستد.

احتمال غلبه نسل بعدی ایمپلنت‌‌ها بر آسیب گوش داخلی + تصویر

مراحل آزمایش ایمپلنت جدید

دانشمندان موفق به آزمایش ایمپلنت روی موش‌ها شده‌اند، اما هنوز راه طولانی برای عملی کردن این قطعه وجود دارد. این تیم اخیراً نسخه‌ای با اندازه انسانی تولید کرده است که می‌تواند برای عمل جراحی مناسب باشد، ولی باید قبل از شروع آزمایشات انسانی مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا فردی با استفاده از این وسیله دچار مشکل نشود. اگر همه چیز به خوبی پیش رود، ممکن است این ایمپلنت در شرایطی که بیماران فقط توانایی درک اولیه صدا را دارند، شنوایی را به طور کامل بازیابی کند. همچنین ممکن است در جا‌های دیگر از جمله مغز، ستون فقرات و هر جای دیگر پزشکان بخواهند فعالیت عصبی را ضبط یا تحریک کنند.

این دستگاه‌های جدید می‌توانند زندگی افراد بسیاری را در سراسر جهان تغییر دهند. پیشرفت علم در حال رفتن به سمتی است که بتواند هر چه بیشتر مردم را به یک زندگی بهتر و عاری از هر گونه بیماری و مشکل ببرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند