انتقاد حضرت آیت الله سبحانی از تعطیلی حوزه در روزهای پایانی هفته: نباید اجازه داد که این موضوع تصویب شود


انتقاد حضرت آیت الله سبحانی از تعطیلی حوزه در روزهای پایانی هفته: نباید اجازه داد که این موضوع تصویب شود

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی با انتقاد از تعطیلی های بسیار حوزه و دانشگاه بیان کردند: متاسفانه بهترین روزهای سال از نظر خوشی آب و هوا به دلیل تعطیلات از بین می رود که باید قدر این مسئله را دانست. به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار  آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه  و حجت الاسلام […]

انتقاد حضرت آیت الله سبحانی از تعطیلی حوزه در روزهای پایانی هفته: نباید اجازه داد که این موضوع تصویب شود

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی با انتقاد از تعطیلی های بسیار حوزه و دانشگاه بیان کردند: متاسفانه بهترین روزهای سال از نظر خوشی آب و هوا به دلیل تعطیلات از بین می رود که باید قدر این مسئله را دانست.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه، از طرح مسئله تعطیلی پنجشنبه و جمعه انتقاد کردند و گفتند: نباید اجازه داد که این موضوع تصویب شود؛ در این زمینه مشکلات بسیاری ایجاد می شود که باید نسبت به آن توجه داشت؛ ما نمی توانیم کارخانجات بخش خصوصی را این گونه تعطیل کرده و آنها را متضرر کنیم؛ از دیگر سوی این دو روز تعطیلی در جایی که ساعات کار مفید به حدی باشد که این دو روز تعطیلی به جایی برنخورد؛ همچنین ممکن است در سالهای آینده به هر بهانه ای ما را به سنت کشورهای مسیحی وادارند.

ایشان در ادامه با بیان این که خوشبختانه آیت الله اعرافی مدیری روشن، متفکر و طراح هستند و امیدواریم در طراحی های خود در زمینه رشد حوزه های علمیه موفق عمل کنید، از تعطیلی های بسیار حوزه و دانشگاه انتقاد و بیان کردند: متاسفانه بهترین روزهای سال از نظر خوشی آب و هوا به دلیل تعطیلات از بین می رود که باید قدر این مسئله را دانست.

آیت الله سبحانی خطاب به آیت الله اعرافی یادآور شدند: روشن متفکر و طراح هستید و امیدواریم که تعطیلات در حوزه کم شود؛ تعطیلات درعید بهترین وقت درس است، ولی درس ها در دانشگاه و قم از بین می رود.

ایشان با ذکر این مطلب که نسبت به مسایلی که وهابیت مطرح می کنند در حوزه باید روشنگری شود، گفتند: فعالیت در شبکه های اطلاع رسانی و برنامه ای حوزوی مطلوب است، ولی باید این فعالیت ها در خصوص جلوگیری از رشد شبهات وهابیت و پاسخگویی به آنها تمرکز بیشتری یابد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به انتشار کتابی در رد عقاید شیعه با استفاده از نهج البلاغه و با اسم ایشان گفتند: آنها ترجمه این کتاب را به بنده نسبت دادند که بنده نیز ردیه کاملی در این زمینه نوشتم؛ در نقد وهابیت باید بدانیم که مرز بین وهابیت و اهل سنت را رعایت کنیم و تعرضی به اهل سنت نشود.

ایشان با اشاره به اهمیت بهبود کیفیت آموزشی در دروس حوزوی، بیان کردند: توضیحات مدیر حوزه های علمیه در زمینه برنامه جدید آموزشی و همچنین طرح راهنمای تحصیلی طلاب جالب توجه است؛ بنده نیز چند تن از طلاب مبرز را در درس اصول تعیین کرده ام که درس گذشته را برای طلاب دیگر تقریر می کنند؛ تا کنون سه حلقه ایجاد شده است و شاید امسال این حلقه را گسترده تر کنیم تا اشکالات طلاب را رفع کنیم.

آیت الله سبحانی بیان کردند: این شیوه آموزشی در نجف اشرف نیز مرسوم بود و وقتی که مرحوم آخوند از منبر پایین می آمد آیت الله شیخ علی قوچانی این درس را برای دیگران تقریر می کرد.

ایشان با ذکر این مطلب که ۷۵ سال است که در حوزه به تدریس مشغول است، اظهارکردند: بنده از ابتدا به تدریس و نویسندگی علاقه وافر داشتم؛ دردوران جوانی به ادبیات عرب علاقه مند بودم؛ به همین دلیل تلاش کردم که به شکل خلاصه یک کتاب بلاغت بنویسم که از آیات روایات و ادبیات عرب استفاده کنیم، زیرا متن مطول یک مطلب را به حدی گسترده است که فهم آن برای اساتید و شاگردان پیچیده می شود.

مرجع تقلید شیعیان با ذکر این مطلب که حوزه باید در مباحث علمی خود به نتیجه سریع تر برسد، یادآورشدند: مردم و جوانان این عصر کمتر حوصله و صبر پرداختن به مطالعات و مباحثات طولانی را دارند و به همین دلیل باید زودتر آنها را به نتیجه برسانیم که مبلغان ونویسندگان و… به کارهای خود برسند.

ایشان عنوان کردند: امروز طلابی که به حوزه می آیند از دبیرستانی می آیند که آموزش آنها بسته بندی شده است و در حوزه نیز باید دروس را به شکلی بپیچیند که طلاب زودتر به نتیجه برسند.

آیت الله سبحانی یادآور شدند: اگر برنامه خوب باشد و استادان نیز دلسوزی کنند، حوزه به نتیجه بهتری می رسد؛ در گذشته طلاب فرصت بیشتری داشتند و مشکلات کمتری در بیرون از حوزه داشتند و شبهات کمتری نیز مطرح می شد که این همه وقت آنها را بگیرد.

ایشان با تجلیل از علمای مازندران بیان کردند: مرحوم ابن شهر آشوب از بزرگترین این علما است که وقتی به بغداد آمد و مباحث خود را مطرح کرد همگان را شگفت زده نمود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا