90 طلبه در حوزه‌های علمیه برادران زنجان پذیرش شدند


90 طلبه در حوزه‌های علمیه برادران زنجان پذیرش شدند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان گفت: مجموع طلاب در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه برادران استان، بیش از یک هزار و 200 نفر بوده و در سال تحصیلی جدید 90 طلبه در این حوزه‌ها پذیرش شدند که تغییر چندانی نسبت به سال گذشته ندارد.

حجت‌الاسلام رضاعلی خلفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پذیرش حوزه‌های علمیه در ۲ سطح کوتاه‌مدت و بلندمدت بوده و پذیرش کوتاه‌مدت به مدت پنج سال است که در حوزه علمیه صائین‌قلعه صورت می‌گیرد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه زنجان، ابهر، خدابنده، هیدج، خرمدره و سجاس نیز پذیرش بلندمدت دارند.

خلفی با بیان اینکه پذیرش طلاب در سال جاری بر اساس معدل بود، خاطرنشان کرد: پذیرش در سه بخش زیر دیپلم، دیپلم و دانشجویانی بود که کمتر از ۳۰ واحد درسی در دانشگاه گذرانده‌اند.

وی افزود: طلبه‌های زیر دیپلم از پایه‌های هشتم، نهم و دهم دوره متوسطه و طلبه‌های دیپلم از پایه‌های یازدهم و دوازدهم متوسطه و مقطع پیش‌دانشگاهی پذیرش شدند.

خلفی ادامه داد: طلبه‌های دانشجویی که کمتر از ۳۰ واحد درسی در دانشگاه گذرانده بودند نیز با مدرک دیپلم، پذیرش شدند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان در خصوص پذیرش متقاضیان دارای مدرک دانشگاهی برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه، گفت: فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی که علاقه‌مند به ترویج و تبلیغ علوم دینی و معمّم شدن بودند به صورت کوتاه‌مدت در حوزه علمیه صائین‌قلعه، پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه چهار سطج تحیلات در حوزه‌های علمیه زنجان فعال است، خاطرنشان کرد: سه مدرسه علمیه سطح ۲ و ۲ مدرسه نیز دارای سطح ۲ و سه هستند.

خلفی افزود: درس خارج نیز امسال به صورت رسمی با تدریس حضرت آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی و حجت‌الاسلام شیخ حسن بیات در مدرسه علمیه سید زنجان تدریس می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان ابراز کرد: گاهی افرادی مراجعه می‌کنند که ترک تحصیل کرده و متقاضی ورود به حوزه علمیه هستند در حالی که این یک نقطه ضعف است.

خلفی تصریح کرد: این مورد در مصاحبه‌های گزینش، لحاظ شده و افراد پذیرش نمی‌شوند زیرا متقاضی تحصیل در حوزه علمیه نباید ترک تحصیل کرده یا بازمانده از تحصیل باشد.

وی در خصوص ویژگی‌های متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه، گفت: هر اندازه معدل افراد، بالا باشد به همان میزان، شانس پذیرش نیز بالا است.

خلفی افزود: متقاضیان باید در کنار انگیزه و علاقه به تحصیل علوم حوزوی از استعداد بالایی در تحصیل دروس مربوطه که بیشتر آن‌ها نیز عربی هستند برخوردار باشند.

وی اظهار داشت: پذیرش طلاب همه‌ساله از بهمن آغاز شده و ثبت نام متقاضیان نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

خلفی خاطرنشان کرد: دوره‌های «اختیار و تثبیت» نیز از تیر سال بعد برای متقاضیان پذیرش‌شده برگزار می‌شود تا دوره تحصیلی را به‌صورت رسمی آغاز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز