50 روستای منطقه دشتیاری فاقد شبکه آبرسانی


در دیدار موهبتی استاندار با دکتر عدل معاون امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه، مسایل و مشکلات پروژه های آبرسانی روستایی استان بررسی شد.


به گزارش ایسنا- احمدعلی موهبتی با توجه به روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبرسانی زیردان و سد پیشین و قریب الوقوع بودن سفر رییس جمهور به استان، خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات پروژه های آبرسانی شد.
موهبتی با توجه به اینکه در طرح آبرسانی 261 روستایی زیردان تا کنون به 200 روستا آب داده شده، بر تسریع در اتصال شبکه باقیمانده روستاها را که منوط به تخصیص اعتبارات پروژه است، تاکید کرد.
استاندار با تاکید بر اینکه در دشتیاری برای بیش از 50 روستا هیچ شبکه‌ای نداریم، گفت تنها منبع آب شیرین در منطقه ذخیره سد پیشین است و یا باید آب شرب مورد نیاز با شیرین کردن آب دریا تامین شود که به لحاظ هزینه بالا، صرفه اقتصادی ندارد. لذا گزینه انتقال اب از سد پیشین مناسب تر و عملیاتی تر است.
در این دیدار، ریگی مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان گزارشی از پیشرفت طرح آب رسانی روستایی و ارایه و ادامه عملیات را منوط به تنفیذ قراردادها از سوی برنامه و بودجه دانست.
دکتر عدل نیز با تاکید بر ضرورت ارایه گزارش توجیهی و فنی پروژه ها، بر نگرش حمایتی سازمان به استان اشاره و گفت: طرح های استان، جزو اولویت اصلی سازمان است و سازمان نگاه متفاوت به استان دارد.
همچنین مقرر شد ظرف یک هفته دکتر انصاری به عنوان نماینده معاونت زیربنائی سازمان برنامه و بودجه با سفر به استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه ها را برای تخصیص باقیمانده اعتبارات ارایه کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا