مردم نظارت و برخورد با مفاسد اقتصادی را می‌خواهند


مردم نظارت و برخورد با مفاسد اقتصادی را می‌خواهند

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در بازدید از گمرک زاهدان گفت: مردم نظارت و برخورد با مفاسد اقتصادی را می‌خواهند که این امر بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا- و به نقل از استانداری امیر خجسته در این بازدید در جمع خبرنگاران بیان کرد: اعضای این کمیسیون از بیش از 80 درصد گمرکات کشور را بازدید کرده اند.
وی افزود: در این بازدیدها تاکنون 10 مجرای ورودی کالای قاچاق شناسایی شده است و تعدادی نیز در این زمینه بازداشت و روانه زندان شده اند.
خجسته گفت: استقرار گروه‌های کارشناسی و تخصصی کمیسیون اصل 90 مجلس به عنوان بازرس در گمرکات و بندرها می تواند در شفاف سازی، برخورد جدی با متخلفان و مافیای قاچاق کالا و ارز موثر باشد.
وی با اشاره به این که گاهی نتایج و اطلاعات مرکز آمار کشور با واقعیت مغایرت و ضرورت دارد مردم به طور شفاف اطلاع پیدا کنند، افزود: جلسات متعددی با رئیس مرکز آمار برگزار شد که به علت قانع نشدن اعضای کمیسیون اصل نود، قرار شد از چهار استان اصفهان ، مرکزی ، همدان و سیستان و بلوچستان درباره اشتغال و موضوع قاچاق کالا و ارز و گمرک تحقیق و بررسی بیشتری انجام شود.
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس و هیئت همراه همچنین امروز از گمرک و پایانه و بازارچه مرزی میرجاوه بازدید کردند.
خجسته گفت: با توجه به این که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از گمرکات کشور وارد می شود و گمرک میرجاوه یکی از گمرکات مهم کشور است امروز از گمرک مرزی میرجاوه بازدید کردیم.
وی گفت: ضرورت دارد وزارت امور اقتصادی و گمرک ایران اقداماتی را برای توسعه زیرساخت ها و امکانات این گمرک انجام دهد.
در این بازدید امیریان فرماندار میرجاوه ، خواستار استقرار اداره استاندارد در گمرک مرزی میرجاوه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!