کالدرون، جونیور را به چه بازیکنانی ترجیح داد


کالدرون، جونیور را به چه بازیکنانی ترجیح داد

تهران- ایرنا- سرمربی پرسپولیس در حالی عنوان می‌کند که شماره 7 فعلی سرخ‌ها نهمین گزینه در فهرست بازیکنان مد نظر او بود که کالدرون پیش از حضور این بازیکن گزینه‌های بهتر را برای حضور در پرسپولیس رد کرده بود.

«جونیور براندائو» مهاجم برزیلی پرسپولیس این روزها با انتقادات زیادی مواجه شده است و اکثر کارشناسان از عملکرد او و ناتوانی در انجام حتی ابتدایی‌ترین کارهای فوتبال سخن می‌گویند. این در حالی است که سرمربی پرسپولیس در جواب بیشتر این انتقادات می‌گوید که براندائو نهمین گزینه او بوده و با مبلغ ۵۵۰ هزار دلاری که به پرسپولیس آمده، مهاجمی بهتر و با کیفیت‌تر به ایران نمی‌آید.

سرمربی پرسپولیس در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کند که پیش از آغاز فصل در صحبت‌هایش تنها از «مادیبو مایگا» حرف می‌زد که او هم آمار خوبی در گلزنی نداشت و در تست پزشکی رد و سپس دیپورت شد. طبق اظهار نظرهای کالدرون پیش از آغاز فصل، جونیور دومین گزینه وی بود و همانطور که قابل پیش‌بینی هم بود، جونیور در پرسپولیس نتوانست کاری از پیش ببرد و این مساله موجب شد تا سرمربی سرخ‌پوشان خیلی زود پشت شماره ۷ تیمش را خالی کند.

پیش از آغاز فصل هنگامی که پرسپولیس اردوی خود را در ترکیه برگزار می‌کرد، کالدرون از نیاز تیمش به جذب یک مهاجم خبر داد و در آن زمان اعلام کرد که منتظر است تا باشگاه هر چه زودتر یک فوروارد در اختیار او قرار دهد. مدیریت وقت باشگاه هم در آن زمان چند گزینه را به سرمربی آرژانتینی خود معرفی کرد که به مراتب بهتر و البته ارزان‌تر از گزینه برزیلی (جونیور براندائو) بودند، اما سرمربی پرسپولیس آنها را رد و تاکید بر جذب براندائو داشت. گزینه‌هایی که حداقل از براندائو آمار بهتری داشتند.

کالدرون، جونیور را به چه بازیکنانی ترجیح داد

«بکیم بالاژ» مهاجم آلبانیایی تیم احمد گروژنی روسیه نخستین گزینه بود که بازیکن آزاد هم محسوب می‌شد. این مهاجم ۲۸ ساله که سابقه بازی در تیم‌هایی مانند «گنجلربریلیگی» ترکیه و اسپارتا پراگ جمهوری چک را در کارنامه دارد، از سال ۲۰۱۶ در تیم احمد گروژنی حضور داشته و هم‌بازی «میلاد محمدی» مدافع تیم ملی فوتبال در این تیم روس بود. بالاژ برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۲ پیراهن تیم ملی آلبانی را به تن کرد و بیش از ۲۰ بازی ملی را هم در کارنامه داشت. این مهاجم همچنین سابقه سه قهرمانی در کاپ آلبانی و یک قهرمانی در سوپر کاپ این کشور را هم داشت اما کالدرون با حضور وی مخالفت کرد. وی پس از منتفی شدن حضورش در پرسپولیس راهی لیگ اتریش و باشگاه اشتروم گراتس شد.

«نرمین هاسکیچ» دیگر گزینه روی میز سرخ‌پوشان بود. این بازیکن سابقه آقای گلی فوتبال صربستان و چند قهرمانی در لیگ این کشور را در کارنامه داشت اما از جمله بازیکنانی بود که توسط سرمربی آرژانتینی رد شد.

«تیمورخوجا عبدالخولیکف» ازبکستانی که در آن مقطع در تیم ملی کشورش بازی می‌کرد و گلزن برتر تیم لوکوموتیو بود، می‌توانست به عنوان بازیکن آزاد راهی پرسپولیس شود اما چنین نشد. این مهاجم سال ۲۰۱۶ بهترین گلزن لیگ ازبکستان بود، فصل پیش هم در بین سه گلزن برتر لیگ این کشور جای داشت و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا گلزن برتر لوکوموتیو محسوب می‌شد. این مهاجم حتی سابقه حضور در پاختاکور و هایدوک اشپیلت کرواسی را داشت و با تیم‌های پاختاکور و لوکوموتیو قهرمان لیگ و کاپ ازبکستان شده است. تیمورخوجا، همچنین سابقه بازی در تیم السیلیه قطر را در کارنامه داشت و در زمان حضورش در فوتبال قطر با ۱۷ گل از جمله گلزنان برتر لیگ ستارگان بود. سرمربی پرسپولیس اما او را هم رد کرد.

«ایگور سرگیف» مهاجم تیم ملی ازبکستان و باشگاه پاختاکور هم که از جمله بازیکنانی بود که نامش برای حضور در پرسپولیس مطرح شد اما کالدرون در واکنش به جذب این بازیکن در تاریخ ۱۵ تیر ماه گفت: «با من در مورد بازیکن ازبک صحبت شد، اما من خیلی نظر مثبتی در مورد جذب او ندارم.»

«میرکو ایوانووفسکی» آخرین بازیکنی بود که به کالدرون معرفی شد. این بازیکن ۲۹ ساله و ملی‌پوش مقدونیه‌ای پس از رد شدن مایگا به سرمربی آرژانتینی پیشنهاد شد اما کالدرون به مسئولان باشگاه اعلام کرد در صورت منتفی شدن جونیور روی جذب این بازیکن فکر می‌کند.

کالدرون حالا امروز در صحبت‌هایش اعلام کرد که با ۵۵۰ هزار دلار مهاجم بهتری از جونیور به پرسپولیس نمی‌آمد اما مسئولان وقت باشگاه مقدمات را برای حضور گزینه‌های فوق فراهم کرده بودند اما در نهایت کالدرون یکی پس از دیگری این بازیکنان را رد کرد تا با جونیور کار را پیش ببرد که تا الان به هدفش نرسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق