دومین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در تکاب آماده بهره‌برداری‌ شد


دومین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در تکاب آماده بهره‌برداری‌ شد

عملیات اجرایی دومین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در روستای چوپلوی بخش تخت‌سلیمان تکاب با 60 میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش ایسنا، محمود زمانی فرماندار تکاب در بازدید از این تصفیه‌خانه اظهار کرد: این تصفیه‌خانه که در زمینی به مساحت چهار هکتار توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی احداث شده، از نوع تصفیه‌خانه‌های مدرن به شیوه لجن فعال است.

زمانی بیان کرد: برای تکمیل این تصفیه‌خانه فاضلاب ۱۳ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۱.۲ کیلومتر خط انتقال احداث‌ شده که پس از بهره‌برداری، با ظرفیت ۳۵۰ مترمکعب در روز برای تامین آب مصارف کشاورزی فعالیت خواهد کرد.

فرماندار تکاب با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب روستای چوپلو، ۵۰۰ خانوار روستایی با یک‌هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت را تحت‌پوشش قرار می دهد، تصریح کرد: برای احداث این تصفیه‌خانه، ۵۵۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۲ هزار متر مکعب عملیات سنگی و ۷۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده و یکی از مهمترین طرح‌های عمران روستایی و توسعه‌ای تکاب است که در هفته‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: احداث این تصفیه‌خانه فاضلاب مدرن روستایی در تکاب نشانه توجه ویژه به توسعه این شهرستان است و کیفیت و دانش به کار رفته در روند فعالیت این تصفیه‌خانه یکی از نمونه‌های الگویی در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان