فراخوان آزمون جذب داوطلبان تصدی امر قضا در سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر شد


فراخوان آزمون جذب داوطلبان تصدی امر قضا در سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر شد

تهران- ایرنا- سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد، تعدادی از افسران مرد واجد شرایط عضو نیروهای مسلح را از طریق برگزاری آزمون کتبی تستی و مصاحبه‌های تخصصی و گزینش در مشاغل قضایی برای مناطق مندرج در این اطلاعیه جذب کند.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان قضائی نیروهای مسلح، این آزمون به منظور تامین نیروی قضایی خود بر اساس ماده ۴ قانون دادرسی نیروهای مسلح و موافقت رئیس قوه قضاییه با همکاری معاونت منابع انسانی قوه قضائیه برگزار می شود.

مناطق مورد نیاز، استان سیستان و بلوچستان (زاهدان-ایرانشهر-زابل-سراوان-چابهار)، استان کردستان (سنندج-سقز و بانه)، استان آذربایجان غربی (مهاباد)، استان ایلام (ایلام)، خوزستان (دزفول-ماهشهر-اهواز)، استان بوشهر (بوشهر)، هرمزگان (بندرعباس-بندر لنگه-بندر جاسک)، استان کرمان (کرمان-جیرفت-سیرجان) و خراسان جنوبی (بیرجند) است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به عدم نیاز سازمان قضایی در سایر مناطق، متقاضیانی که آمادگی خدمت در مناطق یاد شده را ندارند از ثبت نام خودداری کنند.
همچنین پذیرفته شدگان نهایی، متعهد می شوند تا مدتی که سازمان قضایی به خدمت آنان در محل های مذکور نیاز دارد در محل های مورد نیاز خدمت کنند.

تابعیت اصلی کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت، التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان ها و گروه های غیرقانونی یا هواداری از آنها، طهارت مولد، عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان، حسن شهرت، اخلاق و امانتداری، عدم سابقه محکومیت کیفری و داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی، شرایط عمومی جذب داوطلبان در این اطلاعیه است.

براساس این گزارش، داشتن سابقه خدمت داوطلبان نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) تا آخرین روز مهلت ثبت نام نباید کمتر از ۷ سال و بیشتر از ۱۶ سال باشد.
همچنین یکی از شرایط اختصاصی جذب این است که به سابقه خدمت هر یک از اعضای نیروهای مسلح که به سازمان قضایی مامور شده اند و در سازمان خدمت می کنند به ازای هر پنج سال، یک سال و حداکثر تا سه سال اضافه می شود.
در این اطلاعیه شرط سن داوطلب، داشتن حداکثر ۴۰ سال سن تا آخرین روز مهلت ثبت نام است.
داشتن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های گروه حقوق (کلیه گرایش‌ها)، فقه و حقوق اسلامی و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی و مقاطع بالاتر از شروط اختصاصی جذب است و داوطلبان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید فارغ التحصیل رشته حقوق یا فقه و حقوق اسلامی یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی باشند.
در این اطلاعیه آمده است: داوطلبان باید دارای رسته اداری یا قضایی باشند.
از دیگر شرایط یاد شده در این اطلاعیه برای جذب تصدی قضا در سازمان نیروهای مسلح، شرکت در آزمون کتبی تستی و کسب حد نصاب نمره قبولی است و موفقیت در مصاحبه علمی شفاهی توسط هیأت احراز صلاحیت داوطلبان منصب قضا انجام می شود.احراز صلاحیت در مرحله گزینش از دیگر شرط های پذیرش به شمار می آید.
۸- سپری کردن دوره کارآموزی قضایی و موفقیت در آزمون جامع پایان دوره کارآموزی نیز طبق این اطلاعیه از شروط اختصاصی جذب است.
مواد امتحانی آزمون تستی براساس اطلاعیه منتشر شده، آیین دادرسی کیفری با ضریب ۳،- آیین دادرسی مدنی با ضریب ۲، حقوق جزای عمومی با ضریب ۳، حقوق جزای اختصاصی با ضریب ۳، حقوق جزای نظامی با ضریب ۴، حقوق مدنی با ضریب ۲ و قانون اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) با ضریب یک محاسبه می شود.
در این اطلاعیه درباره نحوه ثبت نام و زمان آزمون آمده است: داوطلبان با مراجعه به سایت معاونت منابع انسانی به آدرس https://qazahrm.eadl.ir و ورود به سامانه آزمون سازمان قضائی نیروهای مسلح می توانند نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون عبارت است از:
۱. تکمیل تقاضانامه اینترنتی
۲. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱.۲۰۰.۰۰۰ (یک میلیون و دویست هزار) ریال به صورت الکترونیکی در ابتدای مراحل ثبت نام
۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب باید یک قطعه عکس خود را با مشخصات زیر اسکن و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده کند.
۱-۳- عکس تمام رخ ۴ × ۳ که امسال گرفته شده باشد.
۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ ×۲۰۰
باشد .۴-۳- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
۶-۳- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۳- در صورت امکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
در این اطلاعیه آمده است: درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل و حق شرکت در آزمون از وی سلب می شود.
براساس این اطلاعیه، باتوجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می‌کنند رخ داده است، تاکید می شود چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنید تا به اشتباه عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار می شود.
در این اطلاعیه درباره زمان ثبت نام و برگزاری آزمون آمده است: همه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا ویژه سازمان قضائی نیروهای مسلح، در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده اقدام و از تاریخ دوم آبان ماه ۹۸ تا ۱۱ آذرماه ۹۸ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی https://qazahrm.eadl.ir و ورود به سامانه آزمون سازمان قضائی نیروهای مسلح نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه می شود که داوطلبان لازم است تا پایان همه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی است و داوطلبان لازم است از طریق سایت اعلام شده نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند و ثبت نام به غیر از روش الکترونیکی غیر قابل قبول اسن و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

این آزمون در روز جمعه ششم دی ماه امسال و در تهران به صورت تستی برگزار می شود و از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون تستی، برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت خواهد شد.

براساس این گزارش، کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه اول دی ماه ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در دسترس داوطلبان قرار می گیرد و ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج می شود.
براساس اطلاعیه آزمون جذب تصدی قضا در سازمان نیروهای مسلح، از میان داوطلبانی که حد نصاب آزمون علمی را احراز کنند به تعداد ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز، برای طی مراحل بعدی پذیرش می شوند.
در این اطلاعیه تاکید شده است: مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی یا ثبت مشخصات و ارسال مدارک به صورت ناقص بر عهده داوطلب است و در هر مرحله از مراحل جذب و استخدم محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است از انجام مراحل بعدی محروم می شود و در صورت صدور ابلاغ، ابلاغ صادره لغو و متقاضی به یگان اعاده می شود.

همچنین در این اطلاعیه تصریح شده است: پذیرش نهایی قبول شدگان منوط به طی مراحل ماموریت از یگان خدمتی به سازمان قضایی نیروهای مسلح است و پذیرش نهایی بر اساس سهمیه هر یک از نیروهای مسلح توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح تعیین می شود.
در این اطلاعیه آمده است: انتخاب محل خدمت بعد از دوره کارآموزی، برای مناطق مورد نیاز و براساس تشخیص سازمان قضایی نیروهای مسلح خواهد بود.
معاونت نظارت و بازرسی سازمان قضایی از طریق شماره تلفن‌های ۸۲۹۰۲۷۴۸ و۸۲۹۰۲۷۴۶ - (۰۲۱) در ساعات اداری، پاسخگوی سؤالات داوطلبان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی