امکان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد با پرداخت مالیات توسط صنایع و اصناف


امکان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد با پرداخت مالیات توسط صنایع و اصناف

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اقدام وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر ممکن شدن پرداخت مالیات توسط صاحبان صنایع به ستاد دیه گفت: از این پس، امکان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد با پرداخت مالیات توسط صنایع و اصناف وجود دارد.

رسول تقی‌زاده در بازدید از غرفه ایسنا در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعاتو خبرگزاری های آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار کرد: خیران، صاحبان صنایع و بازاری‌ها می‌توانند بخشی از پرداخت مالیات‌شان را جزو هزینه‌های ستاد دیه قرار دهند، از آن‌ها درخواست می‌کنیم تا ستاد دیه را در این زمینه همراهی و یاری کنند.

وی با اشاره به عملیاتی شدن سنت حسنه اهدای بخشی از هزینه ضیافت‌ها و احسان‌ها توسط خانواده‌های مرحومان به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در تبریز گفت: امیدوارم این سنت حسنه به کل استان‌ها تسری پیدا کند.

وی افزود: ۲۱۴ خانواده در راستای اجرای این سنت حسنه به ستاد دیه مراجعه کرده و بخشی از این کمک‌های مردمی باعث آزاد شدن ۱۳۱ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در طول یک و نیم سال گذشته شده است.

تقی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان زندانی هستند، گفت: در شش ماه گذشته توانستیم ۲۵۰ نفر از زندانیان را که یک نفر از آن‌ها نیز خانم بود، از زندان آزاد کنیم.

وی ادامه داد: این افراد با کمک ویژه ستاد دیه به مبلغ دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و اعطای تسهیلات چهار درصد به مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد زندانیان جرایم غیرعمد محکومان مالی هستند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ درصد زندانیان جرایم غیرعمد، زندانیان مهریه و نفقه، پنج درصد شامل زندانیان حوادث کارگاهی، صنعتی، ساختمانی و قتل شبه عمد و یک درصد نیز زندانیان تصادفات رانندگی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به حرکت ابتکاری دیگر این ستاد مبنی بر دعوت از سرپرستان و مداحان بیش از 100 هیات حسینی در تبریز به منظور فراهم کردن زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: هیات ولیة‌الله تبریز از جمله هیئت‌هایی است که به منظور آزادسازی ۷۲ زندانی به یاد شهدای کربلا اعلام آمادگی کرده و تاکنون زمینه آزادسازی ۲۲ زندانی را فراهم کرده و در تلاش است در طول سال جاری به این وعده عمل کند.

وی افزود: هیئت پابوسان امام رضا (ع)، موکب زنجیرزنان حضرت علی اصغر (ع)، انصارالحسین تبریز، المهدی، جان نثاران و تبریز نیز از دیگر هیات‌هایی هستند که به منظور مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند با ارتباط مستقیم با ستاد دیه استان پاسخ سوالات خود را در زمینه‌های مختلف جویا باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مستانه