انتقاد بی سابقه رهبر کره شمالی از پدرش


انتقاد بی سابقه رهبر کره شمالی از پدرش

رهبر کره شمالی در اقدامی بی سابقه ضمن انتقاد از پدر فقیدش به خاطر وابستگی به کره جنوبی در موضوع توسعه تفرجگاه کوه کومگانگ در ساحل شرقی، دستور حذف «همه امکانات ناخوشایند» را که توسط کره جنوبی ساخته شده است، صادر کرد.

انتقاد بی سابقه رهبر کره شمالی از پدرش
یونهاپ روز چهارشنبه گزارش کرد «کیم جونگ اون» از سیاست‌های رهبران پیشین کره شمالی از جمله پدرش به شدت انتقاد کرد که وقتی کشور به اندازه کافی قوی نبوده است بر روی دیگران تکیه می‌کردند.

وی دستور داد تا ضمن حذف همه تاسیسات و امکانات ناخوشایندی که توسط کره جنوبی ساخته شده است امکانات جدید متناسب با شرایط منطقه و مناظر طبیعی کوهستان کومگانگ ساخته شود.

تور‌های گردشگری به کوه کومگانگ در سال ۱۹۹۸ میلادی بعد از بهبود روابط دو کره آغاز شد، اما این اقدام پس از ضرب و شتم یک گردشگر زن توسط گارد حفاظتی کره شمالی در سال ۲۰۰۸ به حالت تعلیق درآمد.

برنامه تور‌های گردشگری به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مشترک بین کره‌ای به همراه پارک صنعتی شهر مرزی «کائه سونگ» که آن نیز اکنون تعلیق شده است هر دو زمانی که «کیم جونگ ایل» پدر فقید کیم در قدرت بود راه اندازی شد.

تاسیسات و ساختمان‌های این تفرجگاه توسط دولت و تعدادی از شرکت‌های کره جنوبی ساخته شده است، اما از سال ۲۰۰۸ میلادی کره شمالی این ساختمان‌ها و اموال را مصادره کرده است و کره جنوبی نیز به این اقدام اعتراض کرده است.

«مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سپتامبر سال گذشته به توافق رسیدند که به محض تحقق شرایط، فعالیت برنامه تور و پارک صنعتی کائه سونگ را از سر بگیرند.

سئول به امید اینکه پروژه‌های مرزی بتواند تنش‌ها را کاهش داده و به مذاکره برای خلع سلاح هسته‌ای بین پیونگ یانگ و واشنگتن کمک کند، تمایل به از سرگیری این فعالیت‌ها دارد، اما به دلیل تحریم‌های ناشی از ممنوعیت فعالیت پروژه‌های اقتصادی با کره شمالی، در این مسیر پیشرفت‌های اندکی حاصل شده است.

پیونگ یانگ بار‌ها خواستار اجرای این توافق نامه شده و از سئول خواسته است که در امور بین کره‌ای به صورت مستقل عمل کند و مانع از مداخله آمریکا در امور بین کره‌ای شود.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هفته پیش سوار بر اسب از کوهستان مقدس دیدن کرده بود ناظران معتقد بودند که کیم هر بار بعد از بازدید از این کوهستان تصمیم مهمی را اتخاذ می‌کند که دستور وی برای حذف تاسیسات کره جنوبی می‌تواند تعبیر این اقدام باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری