دانشجوی یزدی دیوار شهر یاسپرین مجارستان را نقاشی کرد


دانشجوی یزدی دیوار شهر یاسپرین مجارستان را نقاشی کرد

دانشجوی نقاشی دانشگاه یزد، نقاشی دیواری به مساحت 54 متر مربع را در محوطه مرکزی و میدان مجاور شهرداری یاسپرین مجارستان را کشید.

دانشجوی یزدی دیوار شهر یاسپرین مجارستان را نقاشی کردبه گزارش فانوس، این طرح با همکاری دانشگاه یزد و شهرداری یاسپرین با محوریت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان و در قالب قرارداد خواهر خواندگی شهر یزد و یاسبرین، از تاریخ 26 شهریور تا 15 مهرماه جاری انجام شد.

در این نقاشی دیواری که در مساحتی بالغ بر 54 متر مربع در محوطه مرکزی و میدان مجاور شهرداری یاسپرین مجارستان بوده، از شاخصه‌های یزد نظیر مسجد جامع و شمسه مسجد همچنین مفاهیم فرهنگی کشور مجارستان با تاکید بر سرود ملی این کشور و رنگ های مربوط به کویر استفاده شده است.

در پایان این طرح، سفارت ایران در مجارستان و شهرداری یاسپرین با اهدای لوح یادبود از «علی راسترو» دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه یزد تقدیر و تشکر کردند.

همچنین در حاشیه این سفر، نمایشگاه انفرادی علی راسترو ، با حضور سفیر ایران در مجارستان، شهردار یاسبرین مجارستان و مردم هنر دوست این شهر در گالری استفان سیکرا افتتاح و آثار وی در قالب 30 اثر در رشته کارتون و تصویر سازی به مدت یک هفته در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

راسترو، متولد سال ۱۳۷۷ دانشجوی کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه یزد است که هم اکنون در رشته‌ های نقاشی، کارتون و تصویرسازی فعالیت می‌کند.

دیپلم افتخار بیستمین جشنواره ضد جنگ صربستان 2019، جایزه ویژه رشته کاریکاتور 26مین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، برگزیده نقاشی دیواری در شهر یاسپرین کشور مجارستان، منتخب بیست و دومین جشنواره یورو کارتوناله بلژیک ۲۰۱۹، منتخب بیست و چهارمین بینال هنری گابروو بلغارستان ۲۰۱۹، چاپ هشت اثر در ششمین مجله کارتونیست‌های جهان uwc، چاپ پنج اثر در مجله calicomix کلمبیا، فینالیست و منتخب در جشنواره‌های متعدد کارتون از قبیل: برزیل، آلمان، ترکیه، مونته نگرو، کوزوو بخشی از جمله موفقیت‌های علی راسترو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور