کریکالف: روسیه پیشنهادی از ایران برای اعزام فضانورد دریافت نکرده است


کریکالف: روسیه پیشنهادی از ایران برای اعزام فضانورد دریافت نکرده است

مدیر اجرایی روس کاسموس اعلام کرد که درخواستی از سوی ایرانی برای اعزام فضانورد به ایستگاه بین اللمللی فضایی دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی کریکالف، مدیر برنامه‌های پرواز سازمان روس کاسموس روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، درخواستی از سوی ایران که تصمیم دارد فضانورد خود را ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند تا کنون به روس کاسموس ارائه نداده است.

کریکالف در مراسم هفتارمین کنگره بین المللی فضانوردی در واشنگتن گفت: من چیزی در این مورد نشنیده ام. اگر چنین درخواستی وجود داشته باشد، بستگی به روند رسیدگی و تصویب این درخواست دارد.

پیش از این مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران از اعزام محقق به ایستگاه فضایی بین المللی با همکاری کشور روسیه خبر داده بود.

ایران سالهاست که در حال توسعه برنامه فضایی خود است. از دستاوردهای اصلی ایران پرتاب یک کپسول حامل یک میمون به فضا بوده است. پیش از این نیز ایران برنامه ای برای اعزام انسان به فضا داشت که در سال 2017 دولت این کشور به دلیل هزینه بالای آن، از ادامه این برنامه سر باز زد.

محمد جواد جهرمی آذری، وزیر ارتباطات ایران اعلام کرده بود که تهران قصد دارد فضانورد خود را به فضا اعزام کند که برای این کار نیاز به کمک سایر کشورها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس