بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخی


بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخی

جا‌های دیدنی مازندران مجموعه‌ای فوق العاده زیبا از طبیعت منحصر به فرد و جاذبه‌های تاریخی می‌باشند که چهره‌ای بی نظیر را به این استان بخشیده اند. به طوریکه در روز‌های گرم تابستان می‌توانند بهانه‌ای باشند برای اینکه زندگی را زیباتر کنیم.

جا‌های دیدنی مازندران مجموعه‌ای فوق العاده زیبا از طبیعت منحصر به فرد و جاذبه‌های تاریخی می‌باشند که چهره‌ای بی نظیر را به این استان بخشیده اند. به طوریکه در روز‌های گرم تابستان می‌توانند بهانه‌ای باشند برای اینکه زندگی را زیباتر کنیم. در ادامه کوله بار سفر را به مقصد زیباترین جا‌های دیدنی ساری برمیداریم. با ما همراه باشید.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیدیدنی های طبیعی مازندران
خطه‌ی سرسبز شمال کشورمان قبل از اینکه بخاطر داشتن بنا‌های تاریخی شهرت داشته باشند، طبیعت بی نظیر و جنگل و دریایش نظر‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. از بهترین دیدنی‌های طبیعی که هر گوشه از این شهر را رویایی و خاطره انگیز کرده است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیتالاب میانکاله
برای آن دسته از افرادی که عاشق تماشای رقص و پرواز پرندگان بر فراز آب و آسمان هستند، تالاب میانکاله حکم بهشت را دارد. این تالاب که در طول سال میزبان و پناهگاه گونه‌های بسیار متنوع از پرندگان مهاجر است، بخشی از پناهگاه حیات وحش به همین نام محسوب میشود. تالاب میانکاله بخاطر داشتن شرایط بسیار منحصر به فرد زیست محیطی به عنوان یکی از ۱۲ ذخیره گاه بین المللی زیست کره یونسکو به ثبت رسیده است.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیاز جمله پرندگان مهاجر در این تالاب می‌توان به فلامینگو، انواع قو، غاز، پلیکان خاکستری و عقاب دریایی اشاره کرد. برای لذت بردن از زیبایی‌های این منطقه می‌توانید به جزیره میانکاله بروید. موقعیت جغرافیایی این تالاب را می‌توان به این گونه شرح داد که در شمال آن دریای خزر واقع شده و خلیج گرگان و تالاب زاغمرز و آشوراده به ترتیب در جنوب و غرب و شرق آن قرار گرفته اند.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیچشمه‌های باداب سورت
در بین تمام جا‌های دیدنی ساری، چشمه‌های پلکانی هفت رنگ باداب سورت چیز دیگریست و گویی خداوند قلم بدست گرفته و رنگ و لعابی بی نظیر را به این چشمه‌ها بخشیده است. این چشمه‌ها که در بخش جنوبی شهر ساری و در منطقه چهاردانگه واقع شده اند، به عنوان یکی از آثار طبیعی کشورمان به ثبت رسیده اند.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیچشمه‌های باداب سورت که شامل دو چشمه با آب‌های شور و ترش مزه می‌باشد که هر یک بخاطر نوع رسوبات و مواد معدنی دارای رنگ‌های خاصی هستند. به طوریکه چشمه ترش مزه آن با رنگ‌های نارنجی، قرمز که نشان از آهن فراوان در آن می‌باشد چهره‌ای فوق العاده زیبا را به این منطقه داده است. لازم به ذکر است که از چشمه آب شور باداب سورت برای درمان رماتیسم و سایر درد‌های عضلانی استفاده می‌کنند.
پیشنهاد می‌کنیم برای لذت بردن از تمام زیبایی‌های این منطقه اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید و شک نکنید که یکی از بهترین تجربیات زندگی تان را در بازدید از چشمه‌های باداب سورت بدست خواهید آورد.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیپارک حیات وحش دشت ناز
دشت ناز در ۲۹ کیلومتری ساری با جنگل‌های هیرکانی و تنوع بسیار بالا در گونه‌های گیاهی به یکی از منحصر به فردترین پناهگاه‌های حیات وحش شناخته شده است. این پناهگاه که حدود ۵۲ هکتار وسعت دارد، از انواع گوزن در تمام طول سال میزبانی و حفاظت میکند و در برخی از روز‌های سال نیز میزبان گردشگران و طبیعت دوستان در این منطقه به شمار می‌رود.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیاز مهم‌ترین گونه‌های جانوری در دشت ناز می‌توان به گوزن زرد، قرقاول، مارال، گربه جنگلی و شوکا اشاره کرد. لازم به ذکر است که بازدید از این حیات وحش در فصل بهار و زایش گوزن ها، محدود و گاهی اوقات ممنوع است.

بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیروستای دیدنی مازندران

از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید در بین جا‌های دیدنی ساری داشته باشید، روستا‌های بسیار زیبا و خوش آب و هوایی می‌باشد که با خانه‌هایی قدیمی چهره‌ای خارق العاده را به این منطقه بخشیده است. از معروف‌ترین روستا‌های دیدنی ساری می‌توان به مالخواست، کلکنار، ورند، اسکارد، سنگده و قادیکلا اشاره کرد. البته این‌ها تنها تعداد بسیار کمی از مناطق ییلاقی و زیبا در ساری می‌باشند و بدون شک در طول مسیر و عبور از جاده روستا‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که هر یک خوبی‌های خاص خودشان را دارند.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیتالاب سراندون و بالندون
مناطق شمالی ایران بخاطر شرایط آب و هوایی و نوع پوشش گیاهی بسیار عالی شرایط مناسبی برای زندگی پرندگان مهاجر دارند. به طوریکه تالاب‌های بسیار متنوعی در آن به چشم میخورند. از دیگر جا‌های دیدنی ساری می‌توان به دو تالاب سراندون و بالندون اشاره کرد که بخاطر نیلوفر‌های مردابی که تمام سطح آب را فراگرفته اند و مرغزار‌های بسیار زیبا و آرام به یکی از بهترین مناطق گردشگری در این شهر تبدیل شده اند.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیدریاچه چورت
به جرأت می‌توان گفت، اوج آرامش و سکوت و زیبایی و حال خوب را در دریاچه چورت ساری می‌توان احساس کرد. این دریاچه در ۱۰ کیلومتری روستای چورت و در جاده ساری به کیاسر واقع شده است و ۲/۵ هکتار وسعت دارد. سرسبزی و پوشش گیاهی بسیار عالی در اطراف آن، زیبایی دریاچه را صد چندان کرده است و در بهار و تابستان مکانی عالی برای خلوت کردن و رهایی از دغدغه‌های زندگی می‌باشد.
دیدنی های تاریخی مازندران
ساری با داشتن قدمت بیش از ۵۰۰۰ ساله یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های کشورمان به شمار می‌رود و طبیعت و تاریخ را به زیباترین شکل ممکن به هم گره زده است. به طوریکه می‌توان در گوشه و کنار آن آثار تاریخی هنرمندانه را مشاهده کنید.بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیعمارت فاضلی
در محله آب انبار نو عمارتی زیبا به چشم میخورد که یادگاری به جای مانده از دوره قاجاریان است. با قدم گذاشتن به داخل محوطه این عمارت و تماشای نمای بیرونی کاملا متوجه سبک معماری و شباهت آن با سایر بنا‌های دوره قاجار خواهید شد. پنجره‌های زیبا با شیشه‌های رنگی و دو عمارت با نمایی که غرق در تزئینات آجری شده اند، این روز‌ها به یکی از زیباترین جا‌های دیدنی ساری تبدیل شده اند.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیخانه رَمَدانی‌ها
یکی دیگر از خانه‌های تاریخی ساری که مانند عمارت افضلی در محله آب انبار نو قرار گرفته است، به خانه رَمَدانی‌ها شهرت دارد. عمارت ابتدایی این مجموعه که از دو طبقه تشکیل شده است، هنر به جای مانده از معماران دوره قاجاریان می‌باشد و در پشت این بنا، ساختمانی متعلق به دوره پهلوی به دیده میشود. قدمت بالا و ۲۰۰ ساله و نوع معماری بسیار عالی به کار رفته در این خانه باعث شد تا نام آن در سال ۱۳۸۴ در لیست آثار ملی ایران به ثبت برسد.
بهترین های مازندران؛ از طبیعت تا بنا‌های تاریخیبرج ساعت
با مرور تصاویر شهر ساری کاملا متوجه خواهید شد که برج ساعت این شهر به عنوان نماد آن شناخته شده است. این برج که نشانه‌هایی از معماری ایرانی و اروپایی را در خود جای داده است در سال ۱۳۰۹ و در دوره پهلوی اول ساخته شده است. تا قبل از سال ۱۳۸۰ با تغییر هر ساعت صدای ضربات آن در سطح شهر به گوش میرسید که متاسفانه در حال حاضر صدای آن قطع شده است.
از دیگر جا‌های دیدنی شهر ساری می‌توان به حمام وزیری و برج رسکت، برج‌های چند منظوره، مسجد حاج مصطفی علی و خانه کلبادی اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!