تحلیل نیویورک‌تایمز از حماسه پیاده‌روی اربعین و نمایش قدرت ایران و عراق


تحلیل نیویورک‌تایمز از حماسه پیاده‌روی اربعین و نمایش قدرت ایران و عراق

شفقنا- روزنامه برجسته آمریکایی در مطلبی با اشاره به حماسه بی بدیل مسلمانان در پیاده روی مسیر منتهی به کربلا در روز اربعین، به نقش قدرت ایران و عراق در تامین امنیت این حماسه اذعان کرد. به گزارش سرویس ارجمه شفقنا به نقل از نیویورک تایمز، در این مطلب آمده است: مراسم سالانه بزرگداشت یکی از شخصیت های برجسته اسلام […]

تحلیل نیویورک‌تایمز از حماسه پیاده‌روی اربعین و نمایش قدرت ایران و عراق

شفقنا- روزنامه برجسته آمریکایی در مطلبی با اشاره به حماسه بی بدیل مسلمانان در پیاده روی مسیر منتهی به کربلا در روز اربعین، به نقش قدرت ایران و عراق در تامین امنیت این حماسه اذعان کرد.

به گزارش سرویس ارجمه شفقنا به نقل از نیویورک تایمز، در این مطلب آمده است: مراسم سالانه بزرگداشت یکی از شخصیت های برجسته اسلام شیعی یکی از مهم‌ترین مراسم مذهبی در جهان اسلامی به شمار می آید که طی آن میلیون ها زائر به سوی شهر مقدس کربلا در عراق راهی می شوند.

نویسنده با اشاره به برخی ناآرامی های داخلی در عراق،‌نوشت: ایران به عنوان بزرگ ترین کشور اسلامی و شیعی در جهان و یک پایگاه قدرت منطقه ای درخاورمیانه این مراسم مذهبی -که روز شنبه به پایان رسید- را فرصتی برای نمایش نقش خود در عراق و ارسال پیام دستاوردهای منطقه ای خود می داند.

این روزنامه به نقل از سردبیر روزنامه مشرق ادامه داد:‌ «اربعین یک نمایش قدرت برای ایران و ویترین اتحاد میان شیعیان در منطقه است». ایران در کنار عراقی ها با نصب چادر، گرمابه و بیمارستان ها(صحرایی) در مسیر این پیاده روی به ارائه خدمات به حدود ۱۵ میلیون جمعیتی که طبق برآوردها در مراسم شرکت کرده اند،‌ کمک کرده است. حدود یک چهارم این جمعیت ۱۵ میلیونی ایرانی بوده اند.

خبر اصلی را در نیویورک تایمز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن